روایت شنیدنی از لبخندهایی که با هدیه رهبری زیباتر شد
کد خبر: 4112695
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۶

روایت شنیدنی از لبخندهایی که با هدیه رهبری زیباتر شد

پدر و مادر سه قلوهای همدانی به تازگی دست خط و هدیه‌ای از رهبر معظم انقلاب دریافت کردند که آنها این فرزندان و دست خط رهبر انقلاب را زیباترین هدیه زندگی خود می‌دانند تا پیروان واقعی برای ولایت و امام زمان(عج) تربیت کنند.

سه قلوهای همدانیبه گزارش ایکنا از همدان، در میان آیات قرآن، تعبیرها و توصیفات بسیار ستوده‌ای برای فرزندان و فرزندآوری وجود دارد. در سوره مبارکه کهف آیه 46 می‌خوانیم «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زينَةُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ الْباقِياتُ الصَّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَواباً وَ خَيْرٌ أَمَلاً؛ مال و فرزند، زينت زندگى دنياست و باقيات صالحات [ارزش‌هاى پايدار و شايسته‏] ثوابش نزد پروردگارت بهتر و اميدبخش‌تر است. » در این آیه موقعيت مال و ثروت و نيروى انسانى كه دو ركن اصلى حيات دنياست مشخص شده‌اند.

حکایت زندگی آقای احدی و همسرش که هر کدام 42 و 36 سال دارند و حالا صاحب 3 فرزند هستند، شنیدنی است. آنها بعد از 14 سال زندگی مشترک و مشکلات رسمی شدن و کار و حالا تولد سه قلوهایی که جمع خانواده دو نفره را به یک باره شیرین می‌کنند و خانواده‌ای 5 نفره می‌شوند،

مهدی احدی، کارمند دانشگاه پیام نور شهرستان کبودرآهنگ است. او فوق لیسانس مدیریت اجرایی و همسرش در حال حاضر خانه‌دار است که قبل از به دنیا آمدن فرزندانش شاغل بوده است. به سراغ این زوج رفتیم تا از روزهای شیرین زندگی خود بعد از تولد سه قلوها بگویند. احدی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ۱۵ سال است که با همسرم زندگی مشترکمان را شروع کرده‌ایم و بعد از 15 خداوند به ما فرزند سه قلو عطا کرده است.

وی گفت: خیلی‌ها به ما می‌گفتند چرا صاحب فرزند نمی‌شوید شاید مشکلی دارید در حالی که ما خودمان به خاطر مشکلات کاری و شغلی نمی‌خواستیم فعلا بچه دار شویم،  سال گذشته و بعد از رسمی شدن و بهتر شدن وضعیت شغلی‌ام در سفر زیارتی که به مشهد مقدس داشتیم از خدا طلب فرزند دوقلو کردیم و با عنایت خدا و امام رضا(ع) صاحب فرزندان سه قلو شامل دو فرزند دختر و یک فرزند پسر شدیم.

سه قلوهای همدان

وی با اشاره به حس خوبی که بعد از پدر شدن پیدا کرده است، ابراز کرد: حس قشنگی‌ است که خدا سه فرزند همزمان به من عطا کرد، سه فرزند جذابیت‌های فراوان خودش را دارد اما با این وجود مشکلات زیادی هم در کنارش داریم به طور مثال در طول شبانه روز دو ساعت بیشتر خواب پیوسته نداریم و به خاطر وضعیت مالی نمی‌توانیم پرستار بگیریم. کم و بیش مادرم و خواهر همسرم در ماه‌های اول تولد بچه‌ها کمک حال ما بودند اما بالاخره هر کس زندگی خودش را دارد.

وی حس پدری را حس بسیار زیبایی برشمرد و افزود: یک پدر وقتی بتواند همه نیازهای خانواده‎‌اش را تامین کند، خوشحال است اما وقتی نتواند از عهده هزینه‌های زندگی برآید برایش سخت است.

احدی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی بنده تردد همه روزه به کبودرآهنگ است، افزود: دراین زمینه تقاضا و نامه نگاری زیادی برای انتقال به همدان داشته‌ام اما هنوز موافقتی صورت نگرفته است. اگر این جابه جایی انجام شود، می‌توانم بیشتر کنار بچه‌ها باشم و به همسرم که دست تنهاست کمک بیشتری کنم. همچنین به جای دو ساعت تردد در جاده نیز در خانه و کنار بچه‌ها خواهم بود.

این پدر جوان با بیان اینکه یکی از سه قلوها مشکل گوارش دارد و نمی‌تواند شیر خشک عادی مصرف کند، گفت: در این زمینه تهیه شیر برای فرزندم از سمت خودم هزینه می‌شود و شیرخشک دو فرزند دیگر نیز به صورت یارانه از طرف اداره بهداشت تهیه می‌شود.

وی ابراز کرد: در یکی دو ماه اول زندگی کمتر مشکلات داشتیم و به خاطر اینکه اقوام بیشتر کنار ما بودند اما در حال حاضر تنها هستیم، همسرم قبلاً شغل و فعالیت بیرون از خانه داشت اما الان نمی‌تواند و باید به بچه‌ها برسد، یکی از بچه‌ها در ابتدای تولد مشکل بینایی داشت، به خاطر اینکه سه قلوها 6 هفته زودتر به دنیا آمدند، خدا را شکر با پیگیری‌های پزشکی مشکل بینایی این فرزندمان بهتر شد.

احدی بیان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم کمکمان کند تا بتوانیم فرزندانی خوبی را در راه اسلام و انقلاب تربیت کنیم که برای آینده این کشوری فردی مفید و خدمتگزار باشند.

ارسال نامه برای رهبر انقلاب

این پدر همدانی با بیان اینکه با راهنمایی یکی از دوستان نامه‌ای به بیت مقام معظم رهبری ارسال کردیم، ابراز کرد: دو ماه بعد درخواست شد اطلاعاتمان را وارد سایت کردیم و دیدیم که بعد از یک هفته از بیت ایشان برای ما هدیه آوردند که این بسیار برای ما حس خوبی بود.

هدیه رهبر انقلاب به سه قلوها

احدی با بیان اینکه این زیباترین هدیه‌ای است که خدا به من داده است، گفت: جدا از بحث مالی برای ما دست خطی بود که مقام معظم رهبری خطاب به کوچولوها بیان کرده و این برای من بهترین هدیه بود. مبلغی نیز به عنوان هدیه نقدی از سوی دفتر رهبری برای حمایت از بچه‌ها برایمان واریز شد و کمیته امداد نیز کمک مالی را برای حمایت از سه قلوها به ما داشته است که جای تقدیر و تشکر را دارم.

پدر سه قلوهای همدانی با بیان اینکه سیاست‌های دولت برای فرزندآوری تنها در حد شعار نباید باشد گفت: با توجه به این سیاست‌ها و جوانی جمعیت حمایت‌های عملی در موضوع مسکن چنین خانواده‌هایی باید صورت گیرد. از مسئولان انتظار داریم که مساعدت‌های بیشتری به چنین خانواده‎هایی داشته باشند، به طور مثال مرخصی‌های تشویقی چند قلویی مصوب هیئت دولت شود یا برای پدران چند قلو یک یا دور روز در هفته دور کاری در نظر گرفته شود تا پدران وقت بیشتری را برای کمک به همسرانشان در بزرگ کردن چندقلوها داشته باشند و همچنین برای مبالغ وام‌های فرزندآوری اولویت‌بندی جداگانه و بیشتری برای پدران فرزند چندقلو قائل شوند.

احدی یادآور شد: امیدواریم که خانواده‌ها نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به فرزندآوری اقدام کنند چراکه کشور نیازمند جمعیت جوان است، مشکلات اقتصادی وجود دارد اما قطعا خداوند روزی فرزندان را می‌دهد، از مسئولان می‌خواهم در راستای شعار حمایت از جوانی جمعیت عملا نیز حمایت‌ها را داشته باشند.

حس مادری، حسی وصف ناشدنی است

مینا سلیمانی، مادر سه قلوهای همدانی، نیز در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه فرزندانش در 9 شهریور ماه سال 1401 در بیمارستان فاطمیه به دنیا آمدند، اظهار کرد: این سه قلوها دو دختر به نام‌های دنا و آسنا و سورنا فرزند پسر ما هستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از جواب آزمایشات بیمارستان زمانی که متوجه شدم فرزندانم سه قلو هستند، زبانم بند آمده بود و شوکه شده بودم، گفت: برایم عجیب بود، وقتی به زیارت امام رضا(ع) رفته بودیم، فرزند دو قلو از خدا خواستیم و خدا عنایتی ویژه به ما داشت که این قدر زود حاجتمان را از امام رضا(ع) گرفتیم و به جای دو فرزند خداوند به ما سه فرزند عطا کرد.

این مادر جوان افزود: گریه‌هایم در دوران بارداری به خاطر ذوق بود و از یک طرف هم نگران بودم که بچه‌ها سالم به دنیا بیایند، مشکلات زیادی داشتم اما همسرم و خواهرم کنارم بودند و در بسیاری از کارها کمکم می‌کردند تا این دوران را به راحتی طی کنم.

سلیمانی با بیان اینکه بچه‌ها از موعد مقرر زودتر به دنیا آمدند، گفت: این یک غافلگیری بود و باز هم من را بسیار نگران کرده بود، بچه‌ها چند روزی داخل دستگاه بودند، استرس داشتم که شاید بچه‌ها با توجه به مشکل تنفس زنده نمانند اما به لطف خدا بعد از دوره‌ای که در دستگاه بودند آن‌ها را به خانه آوردیم. بارها سجده شکر به جا آوردم که بچه‌ها سلامت هستند، چند ماه اول با استرس و ذوق برایم همراه بود.

مادر سه قلوهای همدانی ضمن تقدیر از کادر بیمارستان فاطمیه در همراهی و همکاری در به دنیا آمدن سه قلوها گفت: در حال حاضر مشکلی که دارم تنهایی است و به خاطر نبود پرستار نمی‌توانم به فرزندان به خوبی رسیدگی کنم، اگر همسرم و گاهی اوقات نیز مادر همسرم و خواهرم نباشند کار رسیدگی به بچه‌ها برایم کمی سخت است. مادر بودن حس بسیار شیرین و زیبایی است خصوصا مادر سه قلو بودن و وقتی لبخند فرزندانم را می‌بینم تمام سختی و خستگی از تنم بیرون می‌رود.

سلیمانی با تاکید بر حمایت از مادران جوان گفت: اگر حمایت‌های بیشتری صورت گیرد بسیاری از خانواده‌ها و بانوان جوان نیز به سمت فرزند آوری تشویق می‌شوند.

وی نیز ضمن تقدیر از مقام معظم رهبری در حمایت از خانواده و جوانی جمعت گفت: از ایشان به خاطر هدایایی که به فرزندانم تقدیم کردند نهایت سپاسگزاری را دارم و دست خط ایشان بهترین و زیباترین هدیه برای ما بوده است و امیدوارم در آینده فرزندانم سربازی واقعی برای ولایت و امام زمان باشند.

انتهای پیام
captcha