غنا صاحب مسجد جدید شد
کد خبر: 4112696
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

غنا صاحب مسجد جدید شد

مسجد جدیدی در غنا به همت خیّران و جامعه اسلامی شهر آدنتای این کشور افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Modern Ghana، مسجد جدیدی به نام «مسجد حاجیه صفیه یاکوبو» از طرف خانواده الحاجی یاکوبو کوتوکلی از خیّران شهر و جامعه اسلامی شهر آدنتا ساخته شده است.

محمد مرزوق ابوبکر آزیندو، معاون عثمانو نوهو شاروبوتو؛ رهبر مسلمانان غنا در مراسم افتتاح این مسجد ضمن تأکید بر اهمیت وجود مسجد در جامعه مسلمانان، از آنها خواست تا در صلح و برادری به عبادت بپردازند و اطمینان حاصل کنند که به نفع جامعه عمل می‌کنند.

آزیندو گفت: تأکید من بر وحدت است، زیرا آنچه ما در اینجا شاهد آن هستیم، موضوع وحدت است. این کلمه‌ای است که همه ما را به هم نزدیک می‌کند. دین اسلام به ما فرمان داده که در هر شرایطی متحد باشیم. من اینجا از همه می‌خواهم که به وحدت در عین تنوع احترام بگذاریم.

یاکوبو محمد سانی، بانی ساخت این مسجد گفت که از طریق ساخت این مسجد جدید، امیدوار است که جوانان مسلمان در آدنتا و جوامع اطراف آن انگیزه پیدا کنند تا به خدا نزدیکتر شوند و عبادت خود را جدی بگیرند.

یاکوبو محمد سانی که همچنین مدیر کشوری Action Aid در جمهوری دموکراتیک کنگو نیز هست در این مراسم اعلام کرد در حال ساخت دو مسجد دیگر در منطقه شمالی غنا است.

ساخت مسجد و کمک به مساجد یکی از راه‌هایی است که افراد خیّر در این کشور برای کمک به جوامع محلی انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha