طرح‌های فرهنگی، هنری و دینی در یزد حمایت می‌شوند
کد خبر: 4112710
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

طرح‌های فرهنگی، هنری و دینی در یزد حمایت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اعلام اولویت‌های موضوعی حوزه فرهنگی و اجتماعی، از حمایت از طرح‌های فرهنگی، هنری و دینی خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل ارشاد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ارشاد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اعلام اولویت‌های موضوعی حوزه فرهنگی و اجتماعی، از حمایت از طرح‌های فرهنگی، هنری و دینی خبر داد و گفت: مؤسسات فرهنگی - هنری و قرآنی استان با توجه به اولویت‌های موضوعی اعلام شده می‌توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه این اداره‌کل ارسال کنند تا پس از بررسی‌های لازم، مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به موضوعات و نیازهای مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: موضوع خانواده و جمعیت و فرزندآوری همچنان از اولویت‌های فرهنگی ما هستند و فضای مجازی و سواد رسانه، زن و الگوی زیست عفیفانه، قرآن، عترت و نماز، ایثار، مقاومت و شهادت و مباحث فرهنگ عمومی هم اولویت‌های اصلی و اثرگذاری هستند که در فراخوان طرح‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

عابدی افزود: برای رفع چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند نوآوری و خلاقیت در طرح‌های فرهنگی، هنری و دینی هستیم و معتقد هستیم ظرفیت عظیم مجموعه‌های مردمی استان یزد می‌تواند در ارائه راهکارها و طرح‌های نو و خلاقانه فعال شود و یاری‌رسان مجموعه‌های دولتی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، جزئیات اولویت‌های موضوعی را به شرح زیر اعلام کرد: «خانواده» با زیرفصل‌های ازدواج آسان و پایدار، تربیت فرزند و طلاق؛ «جمعیت و فرزندآوری» شامل فرزند بیشتر، زندگی شادتر، جمعیت عامل پیشرفت و اقتدار و آسیب‌های تک فرزندی؛ «فضای مجازی و سواد رسانه‌ای» شامل نوجوانان و فضای مجازی، تربیت در عصر مجازی و خانواده و سواد رسانه‌ای از اولویت‌های موضوعی امسال هستند.

وی ادامه داد: همچنین موضوع «زن و الگوی زیست عفیفانه» شامل زن و جایگاه پیشرانی اجتماعی و حیا و عفت، سلامت و سعادت؛ «قرآن و عترت و نماز» شامل نماز، راز و نیاز با معبود، انس با قرآن، سن تکلیف شرعی و دینداری نوجوانان، قیام سیدالشهدا(ع) و اربعین، غدیر و بیعت با ولایت، مهدویت و ظهور منجی، تربیت دینی نوجوان و معرفت و خداشناسی کودکان؛ «ایثار، مقاومت و شهادت» شامل شهدا، ستارگان هدایت، یزد در دوران دفاع مقدس، سرداران شهید یزد، مدافعان حرم، مدافعان امنیت و «فرهنگ عمومی» شامل هویت ایرانی-اسلامی یزدی‌ها، تکریم مفاخر و الگوسازی، فرهنگ کار و کارآفرینی، ترافیک و فرهنگ تردد، سبک زندگی سالم و اعتیاد، بلای خانمان سوز از دیگر اولویت‌ها برای طرح‌های مذکور است.

عابدی کتاب، پژوهش کاربردی، جشنواره، کارگاه، فیلم کوتاه، مستند، داستان، شعر، عکس، پوستر، انیمیشن، تئاتر و هنرهای نمایشی، کلیپ و تیزر، سرود، نماهنگ، موسیقی، هنرهای تجسمی و... را از قالب‌های ارائه طرح اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha