تجلیل از ناشر برتر ایتالیایی در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع)
کد خبر: 4112724
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

تجلیل از ناشر برتر ایتالیایی در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع)

وبینار «معرفی ناشر برتر در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت از کشور ایتالیا» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا به صورت مجازی برگزار و طی آن انتشارات عرفان ایتالیا به عنوان ناشر برتر ایتالیایی در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع) معرفی شد.

به گزارش ایکنا، به دنبال پیگیری‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی رضوی و همچنین نمایندگی اين سازمان در مشهد مقدس، وبینار «معرفی ناشر برتر در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت از کشور ایتالیا» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید جلال حسینی (رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی)، جناب آقای قیصری، معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی آستان قدس رضوی، آقایان دکتر مهدی (جوزپه ) آییلّو، رئیس انتشارات عرفان ایتالیا، حجت‌الاسلام و المسلمین باقری، رئیس نمایندگی سازمان در خراسان رضوی و همکاران ارجمندشان عظیمی و عابدینی برگزار شد.

با توجه به اینکه انتشارات عرفان توسط هیئت داورانِ سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی (عالم آل محمد علیه السلام) به عنوان ناشر در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل البیت برگزیده شده بود و از آنجائیکه حضور آييلو رئیس انتشارات عرفان در برنامه اختتامیه در مشهد مقدس ممکن نشد، جلسه مجازی با حضور جناب حجت الاسلام سید جلال حسینی، رئیس محترم سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد استان قدس برگزار شد و جایزه ایشان به منظور ارسال به ایتالیا، تحویل حجت الاسلام و المسلمین باقری، سرپرست محترم نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر مشهد مقدس شد.

در ابتدای این نشست باقری ضمن معرفی آقای مهدی جوزپه آييلو و فعالیت ایشان در چاپ و انتشار کتاب‌های اهل البیت (علیهم السلام) در ایتالیا، موفقیت ایشان در ترویج فرهنگ رضوی تبریک گفت و آمادگی نمایندگی سازمان در خراسان رضوی برای ادامه همکاریهای مشترک با کتابخانه آستان قدس رضوی را اعلام کرد.

در ادامه این نشست محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا ضمن تشکر از رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد استان قدس رضوی و همکاران وی، طی سخنانی به تشریح فعالیت رایزنی فرهنگی در حوزه چاپ و نشر پرداخت و بیان کرد: رایزنی فرهنگی حمایت از ترجمه و نشر را در حوزه‌های مختلف زبان، تاریخ، تمدن، ادبیات فارسی، علوم اسلامی و همچنین حمایت از ناشرین فعال کشور متوقف فیه، در دستور کار خود قرار داده است و ترویج  و گسترش فرهنگ اهل البیت (ع) را وظیفه خود می داند که نمونه بارز آن همکاری با انتشارات بین المللی عرفان است.

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در ادامه فعالیت و حمایت از ناشرین در حوزه ترجمه و نشر آثار را یکی از مهمترین فعالیت رایزنی برشمرد و آن را از افتخارات خود در ایتالیا دانست.

سخنران بعدی این جلسه مهدی آییلّو، مدیر انتشاراتی عرفان بود که برگزیده شدن انتشارات عرفان توسط هیئت داوران را برای خود افتخار بزرگی دانست و از ریاست محترم کتابخانه آستان قدس تقدیر و قدردانی کرد.

آییلّو در ادامه ضمن معرفی برخی از کتاب‌هایی که توسط نشر عرفان در راستای سیره ائمه اطهار و معصومین علیهم السلام، ترجمه و انتشار یافته است، پرداخت و اظهار کرد که مفتخر است برای اولین بار با همکاری اساتید دانشگاه رم در حال تألیف و انتشار کتابی است که اختصاص به ابوریحان محمد بن احمد بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی و تاثیر وی در علوم در دنیای غرب و اروپا، دارد.

سخنران پایانی نشست، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بود که آمادگی سازمان را جهت هرگونه همکاری انتشاراتی و کتابخانه‌ای با مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ای ایتالیا اعلام کرد.

وی با پیشنهاد رایزن فرهنگی برای همکاری و حمایت در ترجمه و چاپ نشر رضوی با انتشارات عرفان موافقت و ابراز امیدواری کرد که آییلّو به همراه دیگر ناشران معتبر ایتالیایی در چهاردهمین دوره این جشنواره حضور فعال داشته باشند.

در پایان نشست مجازی، جایزه انتشارات بین‌المللی عرفان به آیلّو، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی،  تحویل جناب آقای باقری جهت ارسال به این نمایندگی ایتالیا شد.

شایان ذکر است که جوزپه مهدی آییِلو(Giuseppe Mahdi Aiello) سال 1976 م. در شهر "کوریلیانو کالوبرو" (Coriglianio Calubro) متولد شد. این شیعه ایتالیایی که دانش آموخته رشته فلسفه است، در سال 2007 م. انتشارات عرفان را بنیاد نهاد و در حال حاضر علاوه بر مدیریت این انتشارات، مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی شهر رم نیز هست. از ایشان مقالاتی در موضوعات مختلف انتشار یافته است

انتشارات عرفان سال 2007 م. توسط «جوزپه مهدی آییلو» بنیاد یافته و اهتمام ویژه بر  انتشار  آثار مکتب اهل بیت دارد.

انتهای پیام
captcha