افزایش تبعیض علیه پزشکان مسلمان در آمریکا
کد خبر: 4112732
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

افزایش تبعیض علیه پزشکان مسلمان در آمریکا

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تبعیض علیه پزشکان مسلمان در آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از Detroid News، یکی از محققان این پژوهش که از سوی مرکز تحقیقاتی  Initiative on Islam and Medicine موسوم به  (II&M) و کالج پزشکی ویسکانسین انجام شده است، گفت که افزایش تبعیض در سال‌های اخیر وجود دارد.

آسیم پادلا، استاد کالج پزشکی ویسکانسین گفت که میزان تبعیض علیه پزشکان مسلمان در تحقیق سال 2013 هشدار دهنده بود.

اما بر اساس نتایج این تحقیق که  اخیراً در مجله پزشکی داخلی (Journal of General Internal Medicine) منتشر شد، در سال 2021، درصد پزشکان مسلمانی که گاهی اوقات با تبعیض مواجه شده بودند، دو برابر شد و از 19 درصد به 41 درصد رسید. حدود 12 درصد از پزشکان مسلمان در مقایسه با میزان 5 درصد در سال 2013 اغلب یا همیشه تبعیض را تجربه می‌کنند.

پادلا می‌گوید: مشکل اینجاست که پزشکان خودشان احساس می‌کنند که در محیط مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. وقتی این اتفاق می‌افتد، تأثیرات پایین‌دستی بر سلامت خود آنها نیز دارد.... این وحشتناک است که سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما به اندازه کافی برای بیماران،‌ دست‌اندرکاران و جامعه کار نمی‌کند.

بر اساس تحقیقات مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم (Institute for Social Policy and Understanding) که دفاتری در دیربورن و واشنگتن دی سی دارد، بیش از 15 درصد از پزشکان دارای مجوز در میشیگان مسلمان هستند.

بر اساس گزارش جدید II&M و کالج پزشکی ویسکانسین درصد زیادی از پزشکان گزارش کردند که با تبعیض مذهبی، جابجایی شغلی و امتناع بیماران از مراقبت از آنها به دلیل مذهبشان مواجه شده‌اند.

مزمل احمد(Muzammil Ahmed)، پزشک و رئیس شورای جامعه مسلمانان میشیگان، گفت که در حالی که خودش به دلیل دینش تبعیض را تجربه نکرده، شنیده است که گاهی شکایاتی در این مورد مطرح شده است.

مزمل احمد(Muzammil Ahmed)، پزشک و رئیس شورای جامعه مسلمانان میشیگان

احمد گفت که شهر دیترویت به دلیل تعداد پزشکان از قومیت‌های مختلف، محیطی ممتاز است.

احمد گفت: فکر می‌کنم یکی از دلایلی که دیترویت یک مرکز بزرگ نه فقط برای مسلمانان، بلکه برای همه پیشینه‌های قومی است، این است که از موضوع تنوع بسیار استقبال می‌کند. دیترویت مکانی عالی و دلپذیر برای افراد با پیشینه‌های مختلف است. به‌طور کلی ما مشکل چندانی نداریم.

با این حال، او گفت: همیشه کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. او گفت که فکر می‌کند پزشکان زن ممکن است تبعیض در محل کار و همچنین مسائل نژادی یا قومیتی را تجربه کنند.

احمد گفت: معمولاً می‌توانیم مردم را با شایستگی و شفقت به خود جلب کنیم. مردم برای کمک به ما مراجعه می‌کنند. وقتی ما این کمک را ارائه می‌دهیم، واقعاً کلیشه‌ها و تعصبات مردم از بین می‌رود.

از دست دادن پیشرفت حرفه‌ای به دلیل تبعیض

بر اساس گزارش اخیر، در سال 2013، 24 درصد از پزشکان مسلمان گفتند که به دلیل دین خود، پیشرفت حرفه‌ای را از دست داده‌اند و 7 درصد گفتند که شغل خود را به دلیل تبعیض ترک کرده‌اند. این تعداد در سال 2021 به 57 درصد از افرادی که فرصت رشد را از دست داده و 32 درصد کسانی که شغل خود را ترک کردند افزایش یافت.

پادلا گفت که امیدوار است انتشار گسترده این تحقیقات به بهبود عدالت برای پزشکان مسلمان منجر شود. او گفت که آرزو دارد برنامه‌های بیشتری بر تنوع مذهبی و نیز تنوع نژادی و جنسیتی متمرکز باشد.

طبق این گزارش، از دیدگاه شخصی، چنین افرادی فرسودگی شغلی بیشتری را تجربه می‌کنند، احتمال افسردگی بیشتری داشته و روابط اجتماعی ضعیف‌تری با همکاران دارند. وقتی پزشکان به این دلیل رنج می‌برند، مراقبت از بیمار نیز به دلیل نارضایتی و اثرات منفی احتمالی بر عملکرد کاری آسیب می‌بیند. بنابراین هزینه تبعیض در محل کار بر پزشکان، بیماران و سیستم مراقبت‌های بهداشتی به‌طور کلی بالاست.

پادلا گفت در حالی که پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی 2021 جوان‌تر بودند، افزایش تبعیض در هر گروه سنی و منطقه‌ای در ایالات متحده مشاهده شد.

او افزود که جوانان کمتر تبعیض را تحمل می‌کنند و احتمال بیشتری دارد که آن را گزارش کنند، زیرا معتقدند نباید با آنها چنین رفتار شود. افراد مسن و مهاجران که بخش بزرگی از مطالعه 2013 را تشکیل می‌دادند ممکن بود نخواهند وارد تنش شوند.

پادلا گفت: برای آنها، فقط تلاش برای جا افتادن در محیط مراقبت‌های بهداشتی ممکن است هدف باشد و آنها همه چیز (از جمله تبعیض) را نادیده بگیرند.

انتهای پیام
captcha