سکوت سازمان همکاری اسلامی در برابر مصائب مسلمانان هند
کد خبر: 4112992
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
مفتی عمان انتقاد کرد

سکوت سازمان همکاری اسلامی در برابر مصائب مسلمانان هند

مفتی عمان از بی‌اعتنایی سازمان همکاری اسلامی و جامعه جهانی به نقض جدی حقوق بشر علیه مسلمانان هند انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج آنلاین، شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و سازمان همکاری اسلامی خواست به داد مسلمانان هند برسند.

الخلیل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: مصائبی که بر سر مسلمانان هند می‌آید، در برابر چشم و گوش جهانیان است و هیچ کسی هیچ کاری نمی‌کند. نهادهای بین‌المللی حقوق بشر کجا هستند؟ سازمان همکاری اسلامی و دبیرخانه آن کجاست؟

در این پیام آمده است: آیا حقوق مسلمانان حتی نزد خود مسلمانان هم مورد احترام نیست که در برابر نقض آن هیچ کاری نمی‌کنند.

مقامات هندی در دسامبر گذشته دستور دادند که حدود 4500 خانواده که اکثر آنها مسلمان هستند، منازل خود را به نفع یک پروژه راه آهن در منطقه بانبهول پورا در منطقه هالدوانی در استان اوتاراکند در شمال هند تخریب کنند.

شورای مسلمانان هندی آمریکایی هم تأیید کرده که این حکم 4365 خانه را تهدید می‌کند که در آن حدود 4500 خانواده زندگی می‌کنند که بیشتر آنها مسلمان هستند.

این شورا گفت بولدوزرها و تجهیزات سنگین مقامات هندی با حدود 7000 پلیس و 15 گروه مردمی از خانه‌ها را تخریب خواهند کرد.

 یک گروه روزنامه‌نگاران نیز تأیید کرد که 2022، سال «عدالت بولدوزری» در هند بوده است که بیانگر تعداد زیادی از حوادث تخریب خانه‌های مسلمانان در ایالت‌های مختلف هند طی ماه‌های گذشته بوده است.

هزاران نفر در اوتاراکند هند هفته گذشته در اعتراض به این دستور دادگاه عالی این منطقه که از مقامات خواسته بود، منطقه مسکونی مجاورت ایستگاه راه‌آهن هالدوانی، منطقه‌ای با اکثریت مسلمان را تصاحب کنند، ‌اعتراض کردند.

حدود 154 میلیون مسلمان در هند زندگی می‌کنند که 14 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و این کشور را به بزرگترین کشور با اقلیت مسلمان در جهان تبدیل می‌کند.

انتهای پیام
captcha