زیر پرچم ولایت فقیه هستیم/ آمریکا از بقایای داعش در عراق حمایت می‌کند
کد خبر: 4113265
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
شخصیت‌های عراقی در گفت‌وگو با ایکنا:

زیر پرچم ولایت فقیه هستیم/ آمریکا از بقایای داعش در عراق حمایت می‌کند

عضو جنبش الجهاد و البناء عراق و عضو رهبری ائتلاف یکپارچه استان الانبار این کشور ضمن تأکید بر قوی‌تر شدن مقاومت و الحشد الشعبی در پی ترور فرماندهان مقاومت بر لزوم خروج نظامی و مستشاری آمریکا از خاک کشورشان تاکید و اذعان کردند: آمریکا همچنان از بقایای داعش در عراق حمایت می‌کند.

عضو جنبش الجهاد و البناء عراق و عضو رهبری ائتلاف یکپارچه استان الانبار

 ابوالقاسم الساعدی، دبیر کل جنبش الجهاد و البناء از گروه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق  و طه عبدالغنی، اندیشمند عراقی و از رهبران ائتلاف یکپارچه استان الانبار در غرب این کشور در گفت‌وگو با ایکنا در حاشیه همایش بین‌المللی هفته گذشته «شهید سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت» به تشریح فعالیت‌های جنبش‌های متبوع خود و تقدیر از نقش سردار شهید جهان اسلام در دفاع از امنیت حریم آل بیت(ع) پرداختند.

 ابوالقاسم الساعدی، دبیر کل جنبش الجهاد و البناء از گروه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق، در این گفت‌وگو جنبش جهاد و سازندگی عراق را جنبشی جهادی با سابقه بیش از چهل و یک سال فعالیت سیاسی و جهادی توصیف کرد و گفت: این جنبش بخشی از مخالفان پنهانی رژیم سابق بعث در عراق بوده و شهدای زیادی را در همه این سال‌ها تقدیم کرده است.

زیر پرچم ولایت فقیه هستیم

وی با بیان اینکه جنبش الجهاد و البناء پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز زیر پرچم ولایت فقیه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: ما جنبش جدیدی نیستیم شهدای زیادی را تقدیم دفاع از سرزمین و اسلام کرده‌ایم و هم اکنون در محور مقاومت در میادین جهاد و سیاست حضور داریم و به تکلیف شرعی خود در زنده نگاه داشتن اسلام و عمل به احکام اسلام و پیروی از ولایت فقیه عمل می‌کنیم.

 ابوالقاسم الساعدی، دبیر کل جنبش الجهاد و البناء

الساعدی افزود: جنبش الجهاد همچنین یک حزب سیاسی اسلامی شیعی و بخشی از التحالف الوطنی(ائتلاف شامل اکثریت جریان‌های شیعی) در عراق است و همچنین جنبش حزب الله عراق هم نامیده می‌شود؛ اما با جنبش حزب الله لبنان ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه اما جنبش الجهاد اساساً یک جنبش جهادی است و اساس این جنبش برای جهاد با استکبار آمریکایی و مزدوران تروریست آن تأسیس شده است، گفت: با این حال اگرچه در پارلمان کنونی صاحب کرسی نیستیم زیرا اصلاً در انتخابات شرکت نکرده بودیم و انتخابات اخیر هم که بسیار جنجال برانگیز بود. با این حال حامیان ما از التحالف الوطنی در پارلمان حضور دارند و در صورت برگزاری انتخابات در مراحل آتی در آن مشارکت خواهیم داشت.

وی درباره نقش شهید سلیمانی در پیروزی‌های عراق بر تروریسم گفت: این فرمانده بزرگ در رأس فرماندهان جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران قرار داشت. امروز در این همایش در کنار برادرانمان از یمن، سوریه، عراق و فلسطین یاد این شهید را گرامی داشتیم؛ کسی که همه عمر و تلاش خود را برای جبهه مقاومت گذاشت.

الساعدی با بیان اینکه شهید سلیمانی شخصاً رهبر و بنیانگذار جبهه مقاومت بوده است، گفت: جبهه مقاومت محور خیر در برابر محور شرارت است. محور خیر شامل کشورهایی است که با ایمان به جهاد در برابر محور شرارت یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و استکبار آنها در منطقه می‌ایستند و بیرون کردن آمریکا از سرزمین‌های اسلامی را در کانون توجهات خود دارد.

وی تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق تنها دو روز پس از عملیات ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد را دستاورد بزرگ توصیف کرد و گفت: آمریکا به این موضوع عادت دارد که وقتی یک کشور را اشغال کند تا چند دهه قصد بیرون رفتن از آنجا را ندارد.

الساعدی افزود: آمریکا در سال 1945 ژاپن را اشغال کرد؛ اما هنوز پایگاه‌های آمریکایی در خاک ژاپن وجود دارد و از مصونیت برخوردار است. در عراق هم آمریکا در سال 2003 این کشور را اشغال کرد و در سال 2011 از این کشور خارج شد یعنی این در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود که آمریکا مجبور شود زودتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد، عراق را ترک کند.

 با فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در عراق درباره جهاد کفایی و دعوت حضرت آیت الله خامنه‌ای به تشکیل گروه‌های مردمی برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه و تشکیل سازمان الحشد الشعبی در عراق امیدهای آمریکا برای اشغال مجدد عراق نقش بر آب شد

وی افزود: اگرچه با حمله داعش، آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی بار دیگر به بهانه مبارزه با داعش به عراق و سوریه حمله کرد؛ اما با فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در عراق درباره جهاد کفایی و دعوت حضرت آیت الله خامنه‌ای به تشکیل گروه‌های مردمی برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه و تشکیل سازمان الحشد الشعبی در عراق امیدهای آمریکا برای اشغال مجدد عراق نقش بر آب شد.

وی تأکید کرد: آمریکا تلاش داشت با حفظ داعش این گروهک را در راستای منافع خود به خدمت بگیرد؛ اما رشادت نیروهای عراقی و از جمله الحشد الشعبی و حمایت‌های ایران و در رأس آن حضور شخص حاج قاسم در میدان‌های نبرد با داعش این توطئه‌های آمریکا ناکام ماند.

دبیر کل جنبش الجهاد و البناء عراق با بیان اینکه امروز حضور هزاران مستشاران نظامی آمریکایی در عراق هم از نظر ملت عراق مردود و مقاومت در برابر آن را مشروع کرده است، گفت: در هر جایی که این مستشاران حاضر بودند، برای بازپس‌گیری آن پایگاه اقدام شده است. موضع ما و گروه‌های مقاومت عراق کاملاً مشخص است. اینکه هیچ گونه حضور آمریکا در خاک کشورمان را نمی‌پذیریم. چه این حضور سیاسی، نظامی، مستشاری یا آموزش نظامی و یا غیره باشد.

الساعدی الحشد الشعبی را رکن اصلی نیروهای مسلح عراق توصیف کرد و گفت: الحشد الشعبی امروز سوپاپ اطمینان عراق است، زیرا یک نهاد امنیتی و یکی از ارکان دستگاه امنیتی عراق است و طبق قانون مصوب در پارلمان عراق  شریک در حفاظت از امنیت عراق محسوب می‌شود. در مرزهای این کشور حضور دارد و هنوز خون رزمندگان الحشد الشعبی برای دفاع از میهن ریخته می‌شود. ما همچنان به تقویت عقیدتی و نظامی این سازمان ادامه می‌دهیم تا سدی نفوذناپذیر در برابر هر دشمنی باشد که قصد تعرض به خاک عراق را داشته باشد.

مقاومت علیه نفوذ صهیونیست‌ها در عراق

الساعدی جبهه مقاومت را یک محور یکپارچه و متحد توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در رأس جبهه مقاومت است و عراق هم از حیث وجود عتبات عالیات در آن قلب تپنده جبهه مقاومت است و دیگر کشورها بازوهای جبهه مقاومت هستند. جبهه مقاومت آزادسازی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را بر مبنای فتوای امام خمینی(ره) خط مشی خود قرار داده است. از همین رو گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت در عراق همان طور که با حضور رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین مخالفند، حضور این رژیم در خاک عراق را هم برنمی‌تابند.

وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در باشکوه برپا شدن راهپیمایی اربعین حسینی و برگزاری هر ساله آن در امنیت کامل گفت: درست است که این راهپیمایی قبل از سقوط رژیم صدام هم وجود داشته است، اما شهید سلیمانی با پشتیبانی از این رویداد حماسی مردمی به یک تظاهرات ضد استکبار آمریکایی _ صهیونیستی تبدیل شد که از همه جهان در آن حضور دارند و پیام همبستگی با جبهه مقاومت را به گوش همه جهان می‌رساند.

الساعدی در پایان از برپایی نخستین همایش بین‌المللی بزرگداشت یاد شهید سلیمانی و ابومهدی قدردانی کرد و آن را یک گردهمایی برای تجدید پیمان با این فرماندهان پیروزی خواند.

ترور شهید سلیمانی مقاومت عراق را قوی‌تر کرد

طه عبدالغنی، اندیشمند عراقی و از رهبران ائتلاف یکپارچه استان الانبار در غرب عراق هم با اشاره به دستاوردهای گروه‌های مقاومت عراق در بیرون آمریکا از عراق گفت: زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پیشبرد نقشه‌های خود برای تجزیه عراق ناکام ماندند از طریق مزدوران خود وارد عمل شدند که آن نیز راه به جایی نبرد و در نهایت به ترور شهید سلیمانی متوسل شدند.

طه عبدالغنی، اندیشمند عراقی و از رهبران ائتلاف یکپارچه استان الانبار در غرب عراق

وی افزود: اما ترور فرماندهان پیروزی روحیه حماسی رزمندگان گروه‌های مقاومت در عراق را قوی‌تر کرد.

عبدالغنی نیز با اشاره به تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق بلافاصله پس از ترور شهید حاج قاسم گفت: این از برکت خون فرماندهان شهید بود که توانست روحیه رزمندگان مقاومت در عراق را نیز تقویت کند و از همین رو گروه‌های سیاسی نزدیکی به الحشد الشعبی دولت را برای اجرای این قانون تحت فشار قرار می‌دهند.

عبدالغنی با اشاره به اقتدار روز افزون الحشد الشعبی گفت آنها برای ثبات و امنیت کامل عراق تلاش می‌کنند.

3 تا 5 هزار داعشی وابسته به آمریکا در غرب عراق

این اندیشمند عراقی با بیان اینکه آمریکا تعداد مستشاران نظامی خود در خاک عراق را سه هزار نفر می‌داند، گفت: ما معتقدیم از این تعداد خیلی بیشتر هستند و خیلی از آنها نیروی نظامی هستند علاوه بر اینکه پادگان‌هایی در غرب عراق هست که در آن سه تا پنج هزار نیروی وابسته به باندهای داعش تحت حمایت آمریکا در آنها وجود دارد.

طه عبدالغنی با اشاره به اینکه بحث مسائل طائفه‌ای را کسانی خارج از عراق برای عراقی‌ها ساخته و پرداخته کردند گفت: خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی و همچنین خون شهدای شیعه‌ای که در آزادسازی مناطق سنی‌نشین عراق ریخته شد. این در هم آمخیته شدن خون شهدای شیعه و سنی نقشه آمریکای اشغالگر را برای ایجاد فتنه طائفه‌ای و بهره‌برداری از آن را ناکام گذاشت.

طه عبدالغنی، اندیشمند عراقی و از رهبران ائتلاف یکپارچه استان الانبار در غرب عراق

متأسفانه برخی سیاستمداران به دنبال پیشبرد عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی هستند؛ اما آنها برای ملت شناخته شده بوده و اجازه پیشبرد مقاصد آنها داده نمی‌شود

عضو رهبری ائتلاف یکپارچه استان الانبار گفت: امروز فتنه در عراق تمام شده است مردم و سیاستمداران از شیعه، سنی، مسیحی و هر طائفه دیگر دست در دست یکدیگر برای ساختن عراق و مبارزه با استکبار آمریکایی متحد شده‌اند.

وی افزود: شهادت حاج قاسم و برادر مجاهد او ابومهدی و در هم آمخیته شدن خون عراقی‌ها با ایرانی‌ها در خاک عراق بر خلاف تصورات آمریکا به نزدیکی بیشتر دو کشور و نه اختلافی بین آنها منجر شد، همان طور که این دو کشور از دین مشترک برخوردارند و هر دو برای دفاع از اسلام جهاد می‌کنند و هر دو دغدغه فلسطین و آزادسازی قدس شریف را دارند.

عبدالغنی با اشاره به اینکه ملت عراق پارلمان را وادار به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی کرد، گفت: متأسفانه برخی سیاستمداران به دنبال پیشبرد عادی‌سازی هستند؛ اما آنها برای ملت شناخته شده بوده و اجازه پیشبرد مقاصد آنها داده نمی‌شود.

 گفتنی است، همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت» روزهای چهاردهم و پانزدهم دی‌ماه با حضور مقامات عالی کشور و شخصیت‌های بین‌المللی در تهران برگزار شد.

گفت‌وگو: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha