هتاکی شارلی ابدو تروریسم فرهنگی و ناقض موازین ارزش‌های انسانی است
کد خبر: 4113301
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان:

هتاکی شارلی ابدو تروریسم فرهنگی و ناقض موازین ارزش‌های انسانی است

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان هتاکی شارلی ابدو به مقام مرجعیت دینی را تروریسم فرهنگی و ناقض موازین ارزش‌های دینی و انسانی برشمرد و تأکید کرد: فرانسه فوراً برای این اقدام شنیع عذرخواهی کند.

مرکز گفت‌وگوی ادیان لبنان

به گزارش ایکنا، السید علی السید قاسم، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان در بیانیه‌ای تأکید کرد که جسارت نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به مقدسات و مرجعیت دینی مغایر با موازین ارزش‌های دینی و بیانگر تروریسم فرهنگی است.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان در پاسخ به هتاکی مجله فرانسوی شارلی ابدو گفت که فرانسه به بهانه آزادی بیان حق توهین به مقدسات مسلمانان را ندارد.

 در این بیانیه آمده است: جسارت نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ذات مقدس خداوند و به مرجعیت شریف دینی و نماد رهبری و مرجعیت جامعه شیعیان جهان، امام سیدعلی حسینی خامنه‌ای(مدظله العالی) برخلاف موازین احترام به ارزش‌های دینی و بیانگر تروریسم فرهنگی است و فرانسه به بهانه آزادی بیان حق توهین به مقدسات مسلمانان را ندارد.

بر اساس این بیانیه، دولت فرانسه مسئول این اقدام شنیع و ناقض موازین ارزش‌های دینی و انسانی است و مدافعان آزادی فکری و دولت‌های اروپایی باید در برابر این جسارت بی‌شرمانه گامی بازدارنده بردارند.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در لبنان تأکید کرد: همچنین فرانسه باید عذرخواهی کند و ملت‌های عربی و اسلامی هم باید با پاسخ‌های درخور نظر خود را اعلام کنند تا از این جنایات و توهین‌های مکرر جلوگیری شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha