نماز خواندن در اماکن عمومی فرانسه جنجالی شد
کد خبر: 4113409
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

نماز خواندن در اماکن عمومی فرانسه جنجالی شد

دامیان ریو، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «بازپس‌گیری فرانسه» کارزاری را علیه نمازخواندن مسلمانان در اماکن عمومی این کشور به راه انداخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دامیان ریو، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «بازپس‌گیری فرانسه» کارزار جدیدی را علیه نماز خواندن مسلمانان در اماکن عمومی این کشور به‌ویژه ایستگاه‌های مترو و اتوبوس به راه انداخته است.

ریو، عضو سابق جنبش «نسل هویت» که یک جنبش راست‌گرای افراطی در فرانسه است، در حساب شخصی خود در توییتر، ویدئوهایی را از نماز خواندن مسلمانان در اماکن عمومی مانند ایستگاه‌های مترو، میدان‌ها و پیاده‌روها منتشر کرده است.

این چهره راست افراطی هدف از اقدام خود را به چالش کشیدن اشخاصی اعلام کرده است که پیش‌تر به دلیل انتشار ویدئویی در این زمینه از او انتقاد کرده بودند. ریو ادعا کرده بود که این ویدئو متعلق به یک فرد مسلمان در حال سجده است، اما طبق گفته‌های شاهدان عینی فرد مذکور گدا بوده و این کار را برای جلب ترحم مردم انجام می‌داده است.

ریو با انتشار ویدئوهای متعدد از نماز خواندن مسلمانان در اماکن عمومی خواستار مداخله سازمان مستقل حمل‌ونقل عمومی در پاریس و ممنوعیت اقامه نماز در ایستگاه‌های مترو و دیگر مراکز وسایل نقلیه عمومی شد.

این جنجال تازه علیه مسلمانان در حالی به راه افتاده است که چندی پیش مسجد بزرگ پاریس به دلیل اظهارات میشل ولبک، نویسنده فرانسوی علیه مسلمانان، از وی شکایت کرد.

شمس‌الدین حافظ، متولی مسجد بزرگ پاریس نیز با محکومیت اظهارت ولبک، سخنان وی را بسیار خشونت‌آمیز و خطرناک توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha