حمایت وزیر دادگستری فرانسه از مسلمانان
کد خبر: 4113522
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

حمایت وزیر دادگستری فرانسه از مسلمانان

وزیر دادگستری فرانسه گفت که غیرفرانسوی خواندن مسلمانان این کشور غیرقابل تحمل است و باعث ایجاد نفرت می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Yeni Safak، «اریک دوپوند مورتی»، وزیر دادگستری فرانسه با انتقاد از اظهارات اسلام‌هراسانه میشل ولبک (Michel Houellebecq)، نویسنده فرانسوی به شبکه تلویزیونی BFMTV گفت: غیر فرانسوی خواندن مسلمانان غیرقابل تحمل و باعث ایجاد نفرت می‌شود.

وی تأکید کرد: گفتن اینکه آنها (مسلمانان) دزد هستند، نفرت را برمی‌انگیزد و بر خلاف تمام ارزش‌های من است.

وزیر دادگستری فرانسه افزود: پانزده سال پیش، ما در خط مقدم (مبارزه با نفرت‌پراکنی) بودیم و آنها را محکوم می‌کردیم. ما به این (نفرت پراکنی) عادت کردیم. این همان چیزی است که هانا آرنت (فیلسوف) آن را ابتذال شر می‌نامد.

نوامبر گذشته، ولبک در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی گفت: مردم خود را مسلح کنند، فکر می‌کنم که اقدامات مقاومتی زمانی رخ خواهد داد که کل مناطق (فرانسه) تحت کنترل اسلام باشد. حملات و تیراندازی در مساجد و کافی شاپ‌های محبوب مسلمانان انجام خواهد شد. آرزوی مردم بومی فرانسه، به قول خودشان، این نیست که مسلمانان در فرهنگشان ادغام شوند؛ بلکه آنها می‌خواهند که مسلمانان از دزدی و حمله به آنها دست بردارند و یا این‌که در نهایت (از فرانسه) بروند.

ولبک به خاطر دیدگاه‌های اسلام‌هراسانه خود بدنام است. او در سال 2002 به تحریک نفرت نژادی متهم، اما تبرئه شد. در مقاله ماه نوامبر 2022، از او نقل شده است که از تبدیل‌شدن موضوع برتری سفیدپوستان به مد روز جامعه در ایالات متحده حمایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha