266 روستای یزد آبرسانی می‌شود
کد خبر: 4113494
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

266 روستای یزد آبرسانی می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد از آغاز آبرسانی به ۲۶۶ روستای استان در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

جلال علمدار، مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، جلال علمدار، مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد، 19 دی‌ماه در  نیز در کنفرانس خبری طرح‌های قابل افتتاح آب استان در سفر رئیس جمهور به یزد گفت: در قالب این سفر خط پشتیبان آب شرب استان که با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده، افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح ظرفیت انتقال ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه را دارد و اکنون ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه را به مخازن شحنه یزد انتقال می‌دهد. البته در حال حاضر مصرف آب شهر یزد به تنهایی ۳۳۰۰ لیتر در ثانیه است که ۹۰۰ لیتر در ثانیه با کسری مواجه است لذا تلاش داریم ۳۰۰ لیتر از این کسری را برای تابستان آینده از طریق این خط پشتیبان تأمین کنیم و مابقی این کسری را نیز با کمک چاه‌ها و منابع داخلی برطرف کنیم.

علمدار با اشاره به تأمین عادلانه آب، از اجرای طرح رینگ شهری یزد با سرمایه‌گذاری ۲۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان یزد در ادامه از آغاز آبرسانی به ۲۶۶ روستای استان در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان نیز گفت: در دور اول سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان، در خصوص اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان اعتبارهایی تخصیص یافت.

علمدار؛ تأسیسات فاضلاب شهر ندوشن و روستای آسفیج، تکمیل فاز اول پروژه رینگ شهر یزد، بازسازی شبکه آب شرب بافت تاریخی و همچنین بازسازی شبکه فاضلاب شهر یزد را از پروژه‌هایی دانست که شامل تخصیص اعتبار شده‌اند.

وی بیان کرد: اعتبار تأسیسات فاضلاب شهر ندوشن و روستای آسفیج و همچنین رینگ شهر یزد ابلاغ شده ولی تاکنون دریافت نشده است.

انتهای پیام
captcha