اجرای بخش کتبی مسابقات قرآن در 300 واحد دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 4113847
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
حجت‌الاسلام معرفت خبر داد:

اجرای بخش کتبی مسابقات قرآن در 300 واحد دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آماری از برگزاری بخش کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت گفت: این بخش از مسابقات در بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی و با مشارکت بیش از سی و چهار هزار دانشجو و اعضای هیئت علمی در 11 رشته مربوط به قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش ایکنا،‌ بخش کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیست و دوم آذرماه به طور همزمان در تمامی واحد‌ها و مراکز آموزشی به صورت حضوری و برخط در بیش از ۳۰۰ واحد دانشگاهی و با مشارکت بیش از سی و چهار هزار نفر دانشجو و اعضای هیئت علمی در 11 رشته مربوط به قرآن و عترت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد معرفت، مدیرکل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این مسابقات در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، سیره معصومین (علیهم السلام)، حفظ و ترجمه احادیث، سبک زندگی اسلامی، احکام آقایان و بانوان، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با آشنایی مفاهیم نهج البلاغه و آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه و ... برگزار شد.

وی با اشاره به آماری از برگزاری بخش کتبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام این دوره مسابقات از ۱۵ مهر ماه سال جاری آغاز و تا دهم آذرماه در واحد‌های دانشگاهی توسط کانون‌های قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با همکاری دیگر بخش‌های دانشگاهی انجام شد که نتایج اولیه و امتیاز داوطلبان این دوره از مسابقات قرآن و عترت پس از اتمام آزمون ظرف ۲۰ روز بررسی و راه‌یافتگان به مرحله کشوری بر‌اساس آیین‌نامه مربوطه اعلام شد.

معرفت با بیان اینکه با توجه به نتایج واصله، استان‌های چهار محال و بختیاری، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، آذربایجان‌های غربی و شرقی و قزوین به ترتیب بیشترین شرکت‌کننده را در این بخش دارند، اظهار کرد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، کردستان، تهران، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و قم نیز کمترین شرکت‌کنندگان در این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به جوایز و امتیازات اختصاص یافته به برگزیدگان این مسابقات هم گفت: براساس آئین‌نامه جامع قرآن و عترت در واحد‌های جامع و بسیار بزرگ به ۵ نفر اول و در دیگر واحد‌ها به ۳ نفر اول علاوه بر امتیازات عمومی هدایایی اعطا خواهد شد. البته مرحله دوم مسابقات کتبی قرآن و عترت نیز در اول اسفند ماه سال جاری با حضور راهیافتگان به این بخش برگزار و نفرات برتر به جشنواره ملی معرفی خواهند شد و در نهایت اختتامیه بیست هفتمین دوره مسابقات به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد مایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به برنامه‌های بخش شفاهی این مسابقات اشاره کرد و افزود: مسابقات حفظ و قرائت شامل اذان، دعاخوانی و جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی در حال انجام است که گزارش تکمیلی آن به زودی ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha