تعیین سهمیه اندونزی، روسیه و فلسطین برای حج امسال
کد خبر: 4113920
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

تعیین سهمیه اندونزی، روسیه و فلسطین برای حج امسال

سهمیه اندونزی و روسیه برای حج امسال اعلام شد. از سوی دیگر فلسطین نیز بیش از 6 هزار نفر برای حضور در مراسم حج امسال خواهد فرستاد.

به گزارش ایکنا به نقل از Jakarta Post، اندونزی با عربستان سعودی قراردادی برای بازگرداندن سهمیه حج 221 هزار نفری قبل از همه‌گیری منعقد کرده است.

این قرارداد در یادداشت تفاهمی که در جریان دیدار یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور دینی و توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان در جده امضا شد، نهایی شد.

یاقوت گفت: قرارداد حج را با وزیر حج عربستان امضا کردم. سهمیه حج اندونزی در سال جاری 221 هزار زائر خواهد بود که شامل 203320 زائر عادی و 17680 زائر ویژه می‌شود.

از سوی دیگر مقامات روسی از توافق با مقامات سعودی برای تعیین تعداد زائران روس در حج امسال خبر دادند.

به گزارش Window on Eurasia، مقامات سعودی اعلام کردند که سهمیه حج امسال روسیه به تعداد قبل از شیوع کرونا بازگشته و بر این اساس 25 هزار سهمیه به مسلمانان روسی برای حضور در حج امسال داده است.

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، ریاض سهمیه همه کشورها را کاهش داد و سال گذشته تنها 12.5 هزار نفر از روسیه به حج اعزام شدند.

6600 زائر فلسطینی در حج امسال حضور دارند

حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، پروتکل حج 2023 را با توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان سعودی در مکه امضا کرد.

به گزارش عرب نیوز، تعداد زائران فلسطینی از کرانه باختری و نوار غزه که امسال به حج می‌روند 6600 نفر است.

البکری تشکر محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، محمد اشتیه، نخست‌وزیر و مردم این کشور را به عربستان سعودی ابلاغ و از وزارت حج عربستان برای خدمات عالی که به زائران ارائه می‌کند قدردانی کرد.

البکری به عرب نیوز گفت: موسم حج مانند قبل از شیوع کووید-19 به حالت عادی بازگشته و تمام محدودیت‌های اعمال شده برای زائران در دوره شیوع بیماری برداشته شده است.

وزیر سعودی نیز از تلاش‌های هیئت حج فلسطین برای زائران قدردانی کرد.

کسانی که از کرانه باختری سفر می‌کنند از طریق اردن به عربستان سعودی می‌رسند، در حالی که ساکنان نوار غزه از طریق مصر سفر حج خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha