بررسی اخبار جعلی در همایش سواد رسانه‌ای
کد خبر: 4114115
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

بررسی اخبار جعلی در همایش سواد رسانه‌ای

چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای با موضوع بررسی اخبار جعلی و روش‌های شناخت و مقابله برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای با موضوع اخبار جعلی چهارشنبه 28 دی ماه امسال با حضور متخصصان، صاحب‌نظران و کنشگران سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود.

60 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای ارسال شده است که 14 مقاله برگزیده و داوری شده از سوی کمیته علمی همایش در حوزه‌های مختلف مرتبط با تکنیک‌های شناسایی و مقابله با اخبار جعلی، در قالب 4 پنل تخصصی در این همایش ارائه می‌شود.

از جمله محورهای اصلی این همایش می‌توان به «رسانه نگاری و اخبار جعلی»، «راهنمای تشخیص اخبار جعلی»، «انواع اخبار جعلی»، «تکنیک‌های مقابله با اخبار جعلی»، «جعل عمیق و هوش مصنوعی»، «فناوری‌های جعل عمیق»، «اپلیکیشن‌های موبایلی و جعل عمی» و ... اشاره کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش‌های 2 سالانه ملی سواد رسانه‌ای را تا کنون با موضوع‌های «مسئولیت اجتماعی، نظام خانواده و حکمرانی» برگزار کرده و در دوره چهارم این سلسله همایش‌ها، موضوع اخبار جعلی را مورد توجه قرار داده است.

این همایش با حضور پژوهشگران، صاحب‌نظران، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه سواد رسانه‌ای در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی آن به نشانی www.milconf.ir مراجعه کنند و از طریق کانال مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در سایت آپارات به نشانی apparat.com/itdmc در چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای ایران شرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha