سیاه‌پوستان آمریکا بار دیگر قربانی نژادپرستی + فیلم
کد خبر: 4114376
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

سیاه‌پوستان آمریکا بار دیگر قربانی نژادپرستی + فیلم

نژادپرستی نهادینه شده در سازمان پلیس آمریکا، با فاصله کمتر از دو سال از فاجعه قتل جورج فلوید، این بار جان «کینان اندرسون» معلم سیاه‌پوست آمریکایی را گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، اندرسون پس از یک صحنه تصادف از پلیس لس‌آنجلس کمک خواسته بود، اما در عوض آن‌ها به او دستبند زدند و او را به زمین زده و سپس به صورت مکرر به او شوکر زدند.

اندرسون بر اثر ایست قلبی در بیمارستان جان خود را از دست داد. در تصاویر منتشر شده اندرسون فریاد می‌زند: «آن‌ها دارند مرا به سرنوشت جورج فلوید دچار می‌کنند»!

حادثه در ۳ ژانویه امسال اتفاق افتاده است.

بر اساس بیانیه‌ای از ماشه اشتون، مدیر مدرسه «دیجیتال پایونیرز آکادمی» در واشنگتن، اندرسون در این مدرسه به دانش آموزان کلاس دهم درس انگلیسی می‌آموخت. اشتون گفت که اندرسون در تعطیلات زمستانی به دیدار خانواده خود در لس‌آنجلس رفته بود.

اشتون افزود: جزئیات مرگ او ناراحت‌کننده و غم‌انگیز است، کینان یک معلم بسیار متعهد و پدر یک پسر شش‌ ساله بود. او میان همه محبوب بود.

این معلم آمریکایی از اقوام  پایه‌گذار جنبش «جان سیاهان مهم است» بود.

گفتنی است از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۰ شهروند آمریکایی در اثر اعمال خشونت بیش از حد پلیس آمریکا کشته شده‌اند.

جورج فلوید خرداد ۱۳۹۹ در حالی که یکی از مأموران اداره پلیس مینیاپولیس زانویش را برای حدود ۹ دقیقه بر گردن او قرار داده بود، در سن ۴۶ سالگی درگذشت.

انتهای پیام
captcha