از مشارکت گسترده در انتخابات تا پیش‌بینی شکست سنگین ترامپ
کد خبر: 3931444
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

از مشارکت گسترده در انتخابات تا پیش‌بینی شکست سنگین ترامپ

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شاهد تغییر و تحولات زیادی در عرصه سیاسی این کشور هستیم. داده‌های رأی‌گیری‌ زودهنگام نشان از مشارکت گسترده آمریکایی‌ها در این دوره از رقابت‌ها دارد و مجری مطرح تلویزیون این کشور شکست سنگین ترامپ را پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایکنا، در شرایطی که 2 هفته دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده اتفاقات زیادی در عرصه سیاسی این کشور در حال وقوع است. نگاهی می‌کنیم به مهمترین تحولات انتخابات آمریکا در 24 ساعت گذشته.

مشارکت گسترده در انتخابات

یک نهاد منتشرکننده داده‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دوشنبه، 5 آبان، در حالی که هشت روز مانده به انتخابات، اعلام کرد که تاکنون بیش از ۶۰ میلیون شهروند واجد شرایط رأی داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این روند بی‌مانند ممکن است منجر به مشارکت حدود ۶۵ درصدی یا ۱۵۰ میلیون شهروند واجد شرایط در انتخابات شود که بالاترین میزان مشارکت در بیش از ۱۰۰ سال گذشته یعنی از ۱۹۰۸ به این سو محسوب می‌شود.

از مشارکت گسترده در انتخابات تا پیشبینی شکست سنگین ترامپ

نظرسنجی‌ها و تحلیل‌های کارشناسان، نشانگر احتمال اندک پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات یا حتی شکست او از جو بایدن است. این آمار نشانگر رقابت سرسختانه میان ۲ رقیب و همچنین تمایل شهروندان به کاستن از خطر ابتلا به کووید – ۱۹ است که تاکنون جان حدود ۲۵۰ هزار تن را در این کشور گرفته است.

دموکرات‌ها به علت استقبال هوادارانشان از رأی دادن غیرحضوری و ایمیلی، تاکنون به میزان قابل توجهی پیش هستند، اما پیشینه تاریخی جمهوری‌خواهان گویای مشارکت گسترده حضوری است. ترامپ بارها و بدون ارائه سند و مدرک، احتمال تقلب و دستکاری گسترده در نتایج رأی‌گیری غیرحضوری را مطرح کرده است. شمار کلی رأی‌دهندگان حامی دموکرات‌ها تاکنون دوبرابر هواداران حزب رقیب بوده است.

شکست سخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

فرید زکریا، تحلیلگر شبکه خبری آمریکایی CNN، پیش‌بینی کرد که با توجه به شکاف گسترده سیاسی در آمریکا، ترامپ در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) به سختی از جو بایدن شکست خواهد خورد.

مجری برنامه GPS در این شبکه خبری آمریکا با توجه به سختی رقابت‌های انتخاباتی و دوقطبی شدن فضای این کشور و همچنین با یادآوری درستی پیش‌بینی‌اش درباره نتیجه انتخابات ۲۰۱۶، گفت: شرط می‌بندم که ترامپ در این دوره شکست خواهد خورد.

زکریا با اشاره به تکیه این پیش‌بینی به بسیاری از داده‌ها مانند محبوبیت نداشتن ترامپ و ضدیت افکار عمومی با او، افزود: میزان تأیید همگانی برای او با توجه به زمان برگزاری نظرسنجی‌ها، در پایین‌ترین سطح در مقایسه با رؤسای‌جمهور پیشین قرار دارد.

از مشارکت گسترده در انتخابات تا پیشبینی شکست سنگین ترامپ

به گفته این مجری، رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون بود که او نیز دومین نامزد غیرمحبوب در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بود. اما با اطمینان می‌گویم که این اتفاق این بار برای ترامپ تکرار نخواهد شد.

آمریکا برای آشوب‌های پس از انتخابات آماده می‌شود

شبکه CNN روز سه‌شنبه گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مواجهه با هرگونه آشوب و ناآرامی‌های مدنی پس از پایان انتخابات ۲۰۲۰ است. آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرزها به شهرهای درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) است.

پیش از این آژانس‌های اجرای قانون و مهاجرت آمریکا برای سرکوب اعتراضات سراسری ضدنژادپرستی در پورتلند، سیاتل و واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته بودند. مقامات محلی بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ در استفاده از نیروهای فدرال برای مقابله با اعتراضات خشونت‌آمیز موجب ایجاد ناآرامی‌های مدنی در شهرهای آنها شده است.

جامعه سیاه‌پوستان آمریکا از بایدن حمایت می‌کند

داماد دونالد ترامپ روز دوشنبه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ اعتراف کرد که جامعه سیاه‌پوستان آمریکا از نامزد دموکرات‌ها حمایت می‌کند.

جراد کوشنر در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت: سیاست‌های رئیس‌جمهوری می‌تواند به مردم کمک کند تا مشکلاتشان رفع شود، اما بیش از آن‌که دولت بخواهد به آنان کمک کند، آنها خود باید بر مشکلات غلبه کنند. در صورت انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) وی به دنبال اجرای طرحی بزرگ است که برای جامعه سیاه‌پوستان آمریکا فرصت اشتغال را ایجاد می‌کند.

از مشارکت گسترده در انتخابات تا پیشبینی شکست سنگین ترامپ

کوشنر در حالی به ارائه وعده‌های انتخاباتی برای جامعه سیاه‌پوستان روی آورده که پنج ماه از قتل بی‌رحمانه جورج فلوید می‌گذرد و هنوز در برخی ایالت‌های آمریکا اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی برگزار می‌شود.

وی به فاکس‌نیوز گفت: در مورد مسائل جامعه سیاه‌پوستان در دولت ترامپ بحث‌های زیادی شده است. البته این گفت‌وگوها بعد از مرگ جورج فلوید شدت گرفت.

بعد از قتل فلوید از سوی پلیس آمریکا، نظرسنجی‌های خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا متوجه شده‌اند که چرا جامعه سیاه‌پوستان آمریکا دیگر به پلیس اعتماد ندارد.

انتهای پیام
captcha