چالش انتشار ویدئوی اسیر اسرائیلی برای مسئولان صهیونیست
کد خبر: 4115416
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

چالش انتشار ویدئوی اسیر اسرائیلی برای مسئولان صهیونیست

ویدئوی اسیر اسرائیلی که توسط گردان‌های قسام منتشر شد، مسئولان اسرائیلی را با چالشی جدید مواجه کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، پیام ویدئویی منتشر شده از سوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس، درباره آبراهام منگستو، سرباز اسیر اسرائیلی در نوار غزه، واکنش‌های متفاوتی را بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها داشته است.

سخنان این اسیر اسرائیلی چندان زیاد نبود، اما کافی بود تا دستگاه نظامی اسرائیل را در برابر مخاطبانش در وضعیت دشواری قرار دهد؛ زیرا فرماندهان ارتش اسرائیل نتوانسته بودند هیچ دستاوردی برای بازگرداندن سربازان خود داشته باشد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در سخنانی درباره این موضوع تأکید کرد: گردان‌های قسام برای تأکید بر جدیتشان در خصوص موضوع آزادی اسرای فلسطینی، فیلمی از یکی از سربازان اسیر صهیونیست منتشر کردند. ما اجازه نمی‌دهیم دولت جدید رژیم صهیونیستی مانند سلف خود در این خصوص تعلل کند.

انتشار این ویدئو برای خانواده این اسیر اسرائیلی نیز شوکه‌کننده بود و ممکن است آن‌ها را به اعمال فشار بر دولت وادارد. درحالی که عناصر تندروی دولت جدید به دنبال این بودند تا با اهرم اسیران فلسطینی بر گروه‌های مقاومت فشار بیاورند.

این ویدئوی کوتاه که 9 سال پس از اسارت آبراهام منگستو منتشر شده است، این امید را نزد اسیران فلسطینی و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کرده است که وعده مقاومت درخصوص آزادی آن‌ها ممکن است به زودی محقق شود.

انتهای پیام
captcha