تشکیل کمیته ارتقای کیفی مساجد در فارس
کد خبر: 4115558
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

تشکیل کمیته ارتقای کیفی مساجد در فارس

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از تشکیل کمیته ارتقای کیفی مساجد با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، فعالان فرهنگی در رده‌های مختلف سنی در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان امروز، 28 دی در نشست دیدار فعالان مساجد با نماینده ولی فقیه در استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: تقریبا 5 هزار مسجد و حسینیه در فارس و همچنین 400 مسجد در شیراز وجود دارد که بیش از 200 کانون فرهنگی هنری فعال دارد.

وی از تشکیل کمیته ارتقای کیفی مساجد در استان فارس خبر داد و گفت: از همه افراد اعم از پیشکسوتان دفاع مقدس، فعالان فرهنگی و دوستان نوجوان و جوان استفاده شده است و 66 نفر از این افراد در 10 کمیته ساماندهی کردیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان اینکه در این راستا 20 مسجد را انتخاب کردیم و با همکاری خیران فعالیت‌های فرهنگی آنان ارتقا خواهد یافت، همچنین از تشکیل کمیته اتاق فکر مدیریت مساجد در استان خبر داد و گفت: این اتاق فکر به منظور مشخص کردن نحوه مدیریت امور مساجد تشکیل شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس اظهار کرد: کمیته ساخت سایت و اپلیکیشن و تیم تامین محتوا شکل گرفت و تا کمتر از 20 روز دیگر سایت هم رونمایی می‌شود.

وی همچنین از تشکیل رسانه مسجدی هم خبر داد و افزود: 2 میز پژوهش نیز برای امور مساجد راه‌اندازی شده است و برای تدوین اساسنامه هم در حال فعالیت هستیم.

امیدی با بیان اینکه برای مدیریت مساجد واحد آمار راه‌اندازی شده است، افزود: همچنین 12 منطقه شیراز با یک مدل آماده شده است که برای آن ابتدا آمار از سایر مجموعه‌ها جمع‌آوری کردیم و برای شهرستان‌ها هم با ظرفیت سازمان تبلیغات آمار بروز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 20 سئوال مهم در خصوص مسجد طراحی شده است که از مسئولان مساجد جمع‌آوری کرده تا بتوانیم شناسنامه کاملی از مساجد داشته باشیم، اضافه کرد: تیم رابطین و تیم شناسایی روحانیون جوان نیز تشکیل شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با تأکید بر اینکه دوره‌های پودمانی کوتاه مدت برای ائمه جماعت، خادمین و هیئت امنا مسجد هم برگزار می‌شود، خواستار تشکیل شورای عالی مساجد با هدف هم‌افزایی و همپوشانی فعالیت‌ها شد و گفت: برای این هدف باید از حوزه‌های علمیه کمک گرفت.

انتهای پیام
captcha