انتصاب‌های جدید در مرکز محافل قرآنی مصر
کد خبر: 4116098
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸

انتصاب‌های جدید در مرکز محافل قرآنی مصر

وزیر اوقاف مصر با صدور حکمی استاد احمد نعینع، شیخ محمود الخشت و شیخ عبدالفتاح الطاروطی از قاریان بزرگ و بین‌المللی مصر را به سمت نمایندگی در مرکز کل محافل قرآنی این کشور منصوب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، محمد الساعاتی، سخنگوی رسمی اتحادیه عمومی حافظان و قاریان قرآن کریم در مصر با استقبال از این تصمیم آن را برای تمام اعضای محافل قرآنی دلگرم‌کننده توصیف کرد. بالغ بر 15 هزار محفل قرآنی در مصر وجود دارد که 10 هزار نفر عضو دارد.

از سویی شیخ محمد حشاد، رئیس مرکز محافل قرآنی مصر نیز ضمن ابراز خوشحالی از این اقدام، شیخ محمود الخشت، دکتر احمد نعینع و شیخ عبدالفتاح الطاروطی را از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چهره‌های تلاوت قرآن در مصر و جهان توصیف کرد.

وی در ادامه از وزیر اوقاف مصر خواست تا دستور تکمیل اصلاحات قانون اتحادیه را که برای او ارسال شده، صادر کند تا اتحادیه بتواند به رسالت خود عمل کرده و نقش مؤثرتری را ایفا کند.

 رئیس اتحادیه قاریان و حافظان قرآن کریم همچنین از اقدام این اتحادیه علیه قاری عضو اتحادیه نیز خبر داد که چندی پیش در حین قرائت سوره مبارکه شوری حرکاتی دور از شأن قرآن کریم انجام داده بود.

این اتحادیه چندی پیش نیز اعلام کرده بود که علیه 6 قاری که در زمینه قرائت قرآن کریم تخلف کرده و احکام آن را رعایت نکرده‌اند، اقدام قانونی به عمل آورده است.

انتهای پیام
captcha