ادامه محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی کشورهای مختلف
کد خبر: 4116732
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

ادامه محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی کشورهای مختلف

هتک حرمت قرآن کریم در سوئد همچنان از سوی کشورهای مسلمان و شخصیت‌های متعدد محکوم می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی یمن در سخنانی تأکید کرد که این کشور اقدامات خبیثانه دشمنان خدا، رسول (ص) محکوم کرده و انزجار خود را نسبت به این گونه اقدامات العام می‌کند.

شمس الدین افزود: مردم یمن در قبال تعدی به قرآن کریم کوتاه نخواهند آمد و به مسئولیت خود در جهت کمک به دین خداوند عمل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سوئد باید اقداماتی را در جهت جلوگیری از تکرار موارد اینچنینی شود، ادامه داد: کشورهای اسلامی باید روابط دیپلماتیک خود را با سوئد و تمام کشورهایی قطع کنند که آشکارا با مقدسات اسلامی دشمنی می‌کنند.

شرف‌الدین همچنین تأکید کرد که متولیان امور مسلمانان نباید در برابر تعدی به قرآن کریم، نظاره‌گر باشند؛ بلکه باید اقدامات جدی در این خصوص انجام دهند.

در همین رابطه جامعه یهودیان ترکیه نیز ضمن محکوم کردن آتش زدن قرآن کریم، در توییتی اعلام کرد: ما اقدام راسموس پالودان و کسانی را که به او اجازه دادند، قرآن را بسوزاند به شدت محکوم می‌کنیم.

در این توییت آمده است: این یک جنایت‌نفرت انگیز و یک اقدام تروریستی مذهبی است. همه ما باید به باورها و فرهنگ یکدیگر احترام بگذاریم.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در سوئد توسط «راسموس پالودان» را محکوم کرده و از سوئد خواست تا در این زمینه اقداماتی را اتخاذ کند.

از سوی دیگر رئیس بخش روابط کلیسای ارتدوکس روسیه هم از توهین اخیر به قرآن کریم در سوئد شدیدا انتقاد کرد.

ولادیمیر لگویدا در کانال تلگرامی خود نوشت: سوزاندن قرآن در نزدیکی سفارت ترکیه در سوئد اقدامی خرابکارانه و غیرقابل قبول است.

در ادامه محکومیت هتک حرمت قرآن کریم، ده‌ها هزار تن از مسلمانان شهر باتمان در جنوب شرقی ترکیه روز دوشنبه در اعتراض به اقدام موهن سیاستمدار سوئدی در سوزاندن قرآن کریم به خیابان‌ها آمدند.

در این مراسم که با شعار «حفاظت از قرآن کریم» برگزار شد، مسئولان شهری، نمایندگان احزاب، سازمان‌های غیردولتی و علمای اسلامی حضور داشتند.

معترضان تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «سوئد اشتباه نکن، ما حافظ قرآن هستیم، سوزاندن قرآن را متوقف کنید و توهین به مسلمانان را متوقف کنید». معترضان در این مراسم شعارهایی را به زبان ترکی و کردی علیه هتک حرمت به قرآن کریم سر دادند.

همچنین در این تظاهرات برخی از مقام‌های شهری و سران احزاب به دولت ترکیه در زمینه روابط با سوئد و میزبان شدن برای استقبال از مقامات این کشور هشدار دادند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha