آنچه برای جوانان مسلمان نسل Z در گردشگری مهم است
کد خبر: 4116803
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

آنچه برای جوانان مسلمان نسل Z در گردشگری مهم است

براساس گزارش جدیدی که دو شرکت رتبه‌بندی مالی منتشر کرده‌اند دو سوم جوانان مسلمان نسل Z به دنبال تجارب جدید فرهنگی در مقاصد گردشگری هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از Borneo Bulletin، بر اساس این گزارش، جمعیت مسلمان نسل Z  به‌طور فعال به دنبال سفر هستند، به طوری که 69 درصد قصد دارند در 12 ماه آینده دو یا چند سفر داشته باشند و 32 درصد مایلند بین یک تا دو هفته در مقصد خود بمانند.

این گزارش با نام  «نسل Z ‌مسلمان: نسل بعدی مسافران»(Muslim Gen Z: The Next Generation of Travellers) از سوی دو شرکت  Mastercard و CrescentRating منتشر شده است.

تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان (45 درصد) خود را به عنوان علاقه‌مندان به محیط زیست معرفی می‌کنند و نزدیک به یک سوم مایل به تقلیل مدت پرواز هستند. برخی از این افراد برای کاهش مصرف سوخت ترجیح می‌دهند که سفرها نزدیک به محل زندگی و با حداقل مدت پرواز باشد.

وقتی صحبت از هزینه سفر به میان می‌آید، 77 درصد از جوانان مسلمان نسل Z مایلند با در نظر گرفتن پایداری مالی هزینه کنند، مانند کاهش سفرهای هوایی و شرکت در گردشگری داوطلبانه (گردشگری با هدف کمک داوطلبانه).

جوانان مسلمان گردشگر

وقتی صحبت از روش‌های پرداخت در خارج از کشور می‌شود، 73 درصد از آنها تمایل بیشتری به استفاده از کارت نقدی یا اعتباری دارند در حالی که 57 درصد ترجیح می‌دهند از پول نقد استفاده کنند.

خدمات متناسب با شریعت اسلامی نیز برای مسافران مسلمان مهم است، به طوری که جوانان مسلمان نسل Z امکان دسترسی به غذای حلال، امکانات نمازخواندن و وجود دستشویی‌های مجهز به آب(برای تطهیر) را به‌عنوان مسائل مهم در هنگام سفر در نظر می‌گیرند.

نسل Z اولین نسلی است که در عصر دیجیتال متولد شده و از سنین پایین در معرض اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه قرار گرفته است. این افراد بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ متولد شده‌اند.

فضل بهاردین، بنیانگذار و مدیر اجرایی CrescentRating و HalalTrip، گفت: این گزارش اطلاعات واضح و قابل اجرا را برای اپراتورهای گردشگری در سراسر جهان ارائه می‌دهد که می‌تواند به آنها کمک کند تا سهمی از این جمعیت فوق‌العاده مهم را به دست آورند.

صفدر خان، رئیس بخش آسیای جنوب شرقی Mastercard گفت: این نسل مشتاقانه می‌خواهند از مکان‌های جدید بازدید و تجربیات جدید را کشف کنند و در عین حال پایداری را در سرلوحه ذهن خود نگه دارند. این مسائل  به‌طور قابل توجهی بر انتخاب و هزینه مصرف‌کننده در سال 2023 تأثیر خواهد گذاشت.

این گزارش براساس نظرسنجی انجام شده از آگوست 2022 تا دسامبر 2022 و از طریق پرسش از 550 مسلمان نسل Z صورت گرفته که 60 درصد آنها از اندونزی، سنگاپور، مالزی و برونئی دارالسلام بودند.

انتهای پیام
captcha