ظرفیت 230 میلیارد دلاری گردشگری حلال تا سال 2028
کد خبر: 4099427
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

ظرفیت 230 میلیارد دلاری گردشگری حلال تا سال 2028

به گفته شرکت گنندگان در کنفرانس گردشگری ازبکستان،‌ ظرفیت گردشگری حلال تا سال 2028 بالغ بر 230 میلیارد دلار است که می‌تواند نقش بسزایی در یکپارچگی اقتصادی کشورهای اسلامی داشته باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از Urdu Point، به گفته سخنرانان این کنفرانس در حال حاضر جمعیت جهان اسلام 2.3 میلیارد نفر است که 27 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. این میزان از جمعیت ظرفیت زیادی برای فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری دارد. سالانه 160 میلیون گردشگر مسلمان به انجام فریضه دینی یا سایر تورهای گردشگری بین‌المللی می‌پردازند که تعداد آنها تا سال 2028 به 230 میلیون نفر خواهد رسید.

عزیز عبدالحکیم اف، معاون نخست‌وزیر و وزیر گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان در جریان این کنفرانس گردشگری که در سمرقند برگزار شد، گفت که امسال دولت ازبکستان تصمیم گرفت تا  «هفته بین‌المللی گردشگری زیارت» را برای ترویج گردشگری حلال و فرهنگ اسلامی برگزار کند.

معاون نخست‌وزیر ازبکستان گفت: سال 2022 به‌طور رسمی به عنوان سال گردشگری در ازبکستان اعلام شده و این نشان می‌دهد گردشگری حلال ظرفیت‌های زیادی در ازبکستان دارد.

فضل بهاردین، کارشناس گردشگری اسلامی و بازار حلال و پژوهشگر مالزیایی هم در این کنفرانس گفت: گردشگری اسلامی ارزش عظیمی در اقتصاد جهانی است که در 6 سال آینده به 230 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: گردشگری اسلامی در ازبکستان، عربستان سعودی، ایران، پاکستان و عراق ظرفیت‌های زیادی دارد. به همین ترتیب در عصر حاضر، پتانسیل 2.5 تریلیون دلاری در بازار جهانی محصولات غذایی حلال وجود دارد که کشورهای اسلامی می‌توانند از آن سود اقتصادی کسب کنند.

وی گفت: اگر این بخش در سطح رسمی پذیرفته شود، یکپارچگی اقتصادی در کشورهای مسلمان نیز می‌تواند اتفاق بیفتد.

کنفرانس یک هفته‌ای گردشگری ازبکستان با هدف ترویج گردشگری حلال در این کشور هفته گذشته برگزار شد.

انتهای پیام
captcha