برچسب حلال برای دارو در اندونزی الزامی شد
کد خبر: 4117128
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

برچسب حلال برای دارو در اندونزی الزامی شد

براساس آئین‌نامه جدید که از سوی رئیس جمهور اندونزی امضا شده، داشتن گواهی حلال برای داروها و محصولات بیولوژیک در اندونزی الزامی اعلام شد.

به گزارش ایکنا به نقل از DInsight، براساس آئین‌نامه‌ای که جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی امضا کرده، داروها و محصولات بیولوژیک در این کشور مشمول دریافت گواهی حلال شدند.
این آئین‌نامه در راستای قانونی در مورد وجود گواهی حلال داروها، محصولات بیولوژیک و تجهیزات پزشکی پس از امضای آن در 19 ژانویه (29 دی ماه) صادر شده و تمامی محصولات ساخت این کشور و محصولات وارداتی را شامل می‌شود.
در بخشی از این آیین‌نامه آمده است: این قانون برای ایجاد اطمینان قانونی و تضمین حلال بودن داروها، محصولات بیولوژیک و تجهیزات پزشکی در خاک اندونزی است. این آئین‌نامه در مورد تضمین وجود و تضمین کالای حلال است.
اندونزی یکی از بزرگترین بازارهای محصولات حلال را در جهان دارد.
گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی در سال ۲۰۲۲(SGIE) نشان داده که اقتصاد مبتنی بر شریعت اندونزی توانسته است رتبه چهارم را در جهان کسب کند. علاوه بر این، اندونزی یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان محصولات حلال است که ۱۱,۳۴ درصد از بازار حلال جهان را شامل می‌شود. اندونزی همچنین دومین مصرف‌کننده مواد غذایی حلال در جهان و همچنین چهارمین مصرف‌کننده بزرگ لوازم آرایشی حلال است.
در سال ۲۰۱۹ دولت اندونزی شروع به اجرای یک دوره ۵ ساله برای صدور گواهینامه اجباری مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و فرآیند ذبح حیوانات کرد. علاوه بر این، در سال 2020 دولت یک دوره ۵ ساله دیگر را برای صدور گواهینامه اجباری داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات فرسوده و مستعمل تعیین کرد.
کالاهای مشمول مقررات محصولات حلال در اندونزی، آنهایی هستند که حاوی عناصر حیوانی هستند و  شامل محصولات مراقبت شخصی، لباس، لوازم جانبی، تجهیزات خانگی، بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی، لوازم‌التحریر، لوازم اداری و دستگاه‌های پزشکی می‌شود.

انتهای پیام
captcha