تأکید وزیر اقتصاد اندونزی بر توسعه صنعت حلال
کد خبر: 4106333
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

تأکید وزیر اقتصاد اندونزی بر توسعه صنعت حلال

وزیر اقتصاد اندونزی بر استفاده از ظرفیت‌های این کشور در توسعه محصولات و خدمات حلال و افزایش صادرات این بخش تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از انتره نیوز، وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی گفت: این کشور فرصت بزرگی برای تبدیل شدن به یک تولید‌کننده بزرگ حلال در سطح بین‌المللی دارد.

ایرلانگا هارتاتو در بیانیه‌ای گفت: اندونزی همچنین می‌تواند با استفاده از مزیت‌ها و موقعیت خود به عنوان کشوری با بیشترین جمعیت مسلمان در جهان تبدیل به بزرگترین بازار محصولات حلال جهانی شود.

اندونزی در سال 2020 دارای 229 میلیون جمعیت مسلمان بود و برای محصولات و خدمات حلال در این سال 184 میلیارد دلار هزینه کرده است. برآورد می‌شود این رقم تا سال 2025 به 281 میلیارد دلار برسد.

او در جریان برگزاری مراسم جایزه صنعت حلال اندونزی در سال 2022 (IHYA) که روز یکشنبه در جاکارتا برگزار شد، گفت: اندونزی  یک بازار بزرگ است. هارتارتو بر نیاز به تغییر سیاست‌ها تأکید کرد تا اندونزی نه تنها به هدف بازار تبدیل شود بلکه بتواند تولید حلال خود را نیز بهبود بخشد.

وی افزود: این تغییر موقعیت همچنین ضروری است تا صنعت حلال اندونزی قدرت رقابتی بهتری در مقایسه با سایر کشورها در بازار جهانی داشته باشد تا پتانسیل صادرات موجود را دنبال کند. به همین منظور، وزارت هماهنگی امور اقتصادی به تسریع در توسعه پایدار صنعت حلال ملی برای رفع نیازهای داخلی و خارجی ادامه خواهد داد. در همین حال، هارتارتو از IHYA 2022 که در زمینه آموزش صنعت حلال در اندونزی فعالیت می‌کند، تمجید کرد.

گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی در سال 2022 (SGIE) گزارش داد که اقتصاد مبتنی بر شریعت اندونزی توانسته است رتبه چهارم را در جهان کسب کند. علاوه بر این، اندونزی یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان محصولات حلال است که 11.34 درصد از بازار حلال جهان را شامل می‌شود. اندونزی همچنین دومین مصرف‌کننده مواد غذایی حلال در جهان و همچنین چهارمین مصرف‌کننده بزرگ لوازم آرایشی حلال است.

انتهای پیام
captcha