انتصاب نخستین نماینده دولت کانادا در زمینه اسلام‌هراسی
کد خبر: 4117603
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳

انتصاب نخستین نماینده دولت کانادا در زمینه اسلام‌هراسی

دولت کانادا «امیره الغوابی» را به عنوان نخستین نماینده ویژه این کشور در امر مبارزه با اسلام‌هراسی منصوب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تورنتو استار، امیره الغوابی به عنوان اولین نماینده ویژه کانادا در امر مبارزه با اسلام‌هراسی منصوب شد.

الغوابی مدیر ارتباطات استراتژیک بنیاد روابط نژادی کانادا و یکی از اعضای هیئت مدیره مؤسس شبکه کانادایی ضدنفرت است.

او همچنین عضو گروه مشورتی امنیت ملی است که به معاون وزیر امنیت عمومی در مورد سیاست‌ها و اقدامات امنیت ملی مشاوره می‌دهد.

الغوابی روز گذشته در سخنانی گفت: اسلام‌هراسی و سایر رفتارهای بیگانه‌هراسی، نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان، نفرت ضد بومیان و نژادپرستی ضد آسیایی تباران، علی‌رغم آرمان‌های چندفرهنگ‌گرایی که من و بسیاری دیگر با اعتقاد به آن بزرگ شدیم، همچنان در جامعه کانادا وجود دارد.

او گفت امیدوار است سمت جدید او که از سوی دولت به عنوان اولین در نوع خود در جهان تعیین شده است، درک کانادا از هویت و فرهنگ مسلمانان را بهبود بخشد و همچنین با نژادپرستی مداوم و ارائه نادرست تصویر از مسلمانان که جامعه با آن مواجه است مقابله کند.

شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) اولین بار پس از کشته شدن چهار عضو یک خانواده مسلمان در سال 2021 که به وسیله یک راننده کامیون صورت گرفت، از مقامات این کشور خواست تا این منصب را ایجاد کند.

این درخواست با مقامات دولتی در یک اجلاس سراسری که برای مقابله با اسلام‌هراسی در ژوئیه 2021 برگزار شده بود، مطرح شد. در آن زمان، NCCM می‌خواست که به چنین نماینده‌ای اختیارات کامل برای بررسی موضوعات مختلف مربوط به اسلام‌هراسی در کانادا و اختیار بررسی نگرانی‌ها در مورد اسلام‌هراسی در ایالات این کشور اعطا شود.

اتاوا پس از اختصاص 5.6 میلیون دلار طی پنج سال در بودجه فدرال 2022 برای تامین مالی این سمت اعلام کرد که جستجوی خود را برای یافتن نماینده ویژه در ژوئن گذشته آغاز کرده است.

احمد حسین، وزیر مسکن، تنوع و شمول کانادا، روز گذشته (پنجشنبه) گفت که الغوابی از نزدیک با مقامات دولتی برای مبارزه با نفرت علیه مسلمانان در کانادا، از جمله برای حفاظت از آزادی مذهب و بهبود سیاست‌های عمومی همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha