درخواست استعفای نماینده ویژه مقابله با اسلام‌هراسی در کانادا
کد خبر: 4118585
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

درخواست استعفای نماینده ویژه مقابله با اسلام‌هراسی در کانادا

دولت استانی کبک روز گذشته، 10 بهمن استعفای نماینده تازه منصوب شده کانادا برای مقابله با اسلام‌هراسی را خواستار شد، اما جاستین ترودو، نخست‌وزیر گفت که او از امیره الغوابی حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، به گفته مقامات استان کبک، الغوابی در سال 2019 و در یادداشتی که در یکی از روزنامه‌ها منتشر شده بود از تصویب قانون سکولار کبک موسوم به لایحه 21، که کارمندان عمومی را از استفاده از نمادهای دینی مانند حجاب منع می‌کند انتقاد کرده بود.

ژان فرانسوا روبرژ، وزیر زبان استان کبک، گفت که الغوابی که چهار روز پیش به این سمت منصوب شد، عذرخواهی قابل قبولی برای این انتقاد ارائه نکرد و این بدان معناست که به نظر می‌رسد او احساس ضد کبکی دارد.

روبرژ گفت: تمام کاری که او انجام داد این بود که سعی کرد نظرات خود را توجیه کند. او باید استعفا دهد و اگر این کار را نکرد، دولت(فدرال) باید فوراً او را برکنار کند.

الغوابی گفت که بر آنچه نوشته پایبند است و هرگز اکثریت کبکی‌ها را اسلام‌هراس معرفی نکرده است.

با این همه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در مقابل انتقادات اعلام کرد که از این انتصاب حمایت می‌کند.

ترودو گفت: نقش الغوابی مشاوره دادن به دولت در مورد سیاست‌های مقابله با اسلام‌هراسی و صحبت از طرف مسلمانان است. یادداشتی که لایحه 21 را نقد کرده نمونه‌ای از «نمایندگی او از طرف مسلمانان» است.

نخست‌وزیر کانادا تصریح کرد: او در دولت حضور دارد تا برای جامعه و با جامعه صحبت کند و پل‌هایی بسازد. اکنون وظیفه الغوابی این است که اطمینان حاصل کند که به دولت و همه افراد کمک می‌کند تا در مبارزه با اسلام‌هراسی پیشرفت حاصل شود.

گروه‌هایی که نماینده مسلمانان هستند به شدت از لایحه 21 انتقاد کرده و می‌گویند که ممنوعیت پوشیدن حجاب، کارمندان استانی مانند معلمان محجبه را مجبور می‌کند بین دین و شغل خود یکی را انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha