جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4117647
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
همزمان با ایام‌الله فجر

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآنی همدان از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ایام‌الله فجر و هفته قرآن در این استان خبر داد.

جواد سعیدی قائم مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدانجواد سعیدی، قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله فجر و هفته قرآن جشنواره بزرگ قرآنی کودک و نوجوان در 22 رشته و در کلیه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در پنج مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی، دوره اول و دوره دوم دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم و در ۲۲ رشته شامل رشته‌های آوایی صحیح‌خوانی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، رشته حفظ شامل حفظ 10 سوره‌، حفظ 20 سوره، حفظ جزء 30، حفظ جزء یک و جزء 30، حفظ جزء یک و جزء دوم، حفظ آزاد در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: همچنین این جشنواره در رشته‌های هنری شامل نقاشی با موضوع قرآن، عترت و انقلاب، خوشنویسی سوره مبارکه قدر، همخوانی قرآن به‌صورت تواشیح و سرود با مضامین قرآنی و در رشته‌های مفاهیم و آیه‌های زندگی ویژه دختران و پسران خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در حوزه فعالیت‌های رسانه و فضای مجازی نیز شامل تولید موشن‌گرافیک، فیلم کوتاه، کلیپ کوتاه قرآنی، پادکست و... برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 15 بهمن‌ماه جاری از طریق لینک https://zil.ink/quraniha فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان اضافه کرد: این جشنواره با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، مؤسسه قرآنی شهید سماوات، پایگاه شهید نیکبخت، جامعةالقرآن‌الکریم استان، مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآن و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری، صدا‌وسیما و همچنین در برخی شهرستان‌ها با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

سعیدی یادآور شد: زمان برگزاری این جشنواره در روزهای 20 و 21 بهمن‌ماه در تعدادی از رشته‌ها و همچنین در 27 و 28 بهمن‌ماه در مابقی رشته‌ها خواهد بود، اختتامیه جشنواره نیز در نیمه شعبان سال‌ جاری در مراسم ویژه‌ای به همراه محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم از جمله سیدجواد حسینی و نخبگان قرآنی و برگزیدگان مسابقات این جشنواره در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به برگزیدگان هر رشته به تفکیک پسران و دختران به نفرات اول و سوم جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha