آغاز ثبت‌نام سیزدهمین دوره مسابقات قرآن در امارات
کد خبر: 4117699
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

آغاز ثبت‌نام سیزدهمین دوره مسابقات قرآن در امارات

اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات متحده عربی با اعلام خبر آغاز ثبت‌ نام برای این مسابقات جدول زمانی مراحل مختلف آن را نیز تعیین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج،  اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات متحده عربی  از آغاز ثبت‌ نام داوطلبان برای شرکت در سیزدهمین دوره مسابقات جایزه قرآن کریم سال 2023 میلادی (1444 هجری قمری) خبر داد. این اداره با تعیین جدول زمانی مراحل مختلف مسابقه تصریح کرد: مرحله نهایی مسابقات به صورت حضوری برگزار خواهد شد و آخرین‌ مهلت دریافت اسامی واجدین شرایط برای شرکت در مرحله نهایی 16 فوریه (27 بهمن)  است و مقرر شده است که مسابقات دوره نهایی از 24 آوریل (4 اردیبهشت) آغاز و تا 12 ماه مه (22 اردیبهشت) ادامه داشته باشد.

به گفته اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات 5 گروه عمده حق شرکت در این مسابقات را دارند.  نخستین گروه اعضای کانون‌ها و حلقه‌های حفظ وابسته به این اداره که حق شرکت در تمام بخش‌های این مسابقات را دارند، اعضای مراکز و حلقه‌های حفظ قرآن غیر وابسته به اداره اوقاف ولی دارای ثبت رسمی در سراسر امارات، گروه سوم دانش‌آموزان مدارس، گروه چهارم اعضای نهادهای تعزیری و اصلاح و تربیت و گروه پنجم افراد دگرتوان و اعضای سازمان‌ها و نهادهایی که به این افراد اختصاص دارند. مسابقات در دو رده زنان و مردان برگزار می‌شود.  

سیزدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم امارات در 9 بخش برگزار خواهد شد که مهم‌ترین این بخش‌ها شامل حفظ، تلاوت و تجوید کل قرآن و حفظ، تلاوت و تجوید 20 جزء قرآن کریم است. مبلغ جوایز این مسابقات از 5 هزار درهم تا 50 هزار درهم خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha