جهاد تبیین کارآمدترین شیوه برای تشریح دستاوردهای انقلاب است + صوت
کد خبر: 4117944
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
حجت‌الاسلام محمودی:

جهاد تبیین کارآمدترین شیوه برای تشریح دستاوردهای انقلاب است + صوت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران جهاد تبیین را مهمترین و کارآمدترین روش برای تشریح دستاوردهای انقلاب و آشنا کردن مردم با خدمات نظام اسلامی خواند و گفت: مهمترین اشکال این است که همه ظرفیت‌ها در جهاد تبیین کنار یکدیگر قرار ندارند و لذا ضروری است رسانه‌های داخلی و صاحبان قلم جدی‌تر ورود کنند و مدیران و مسئولان در میدان حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مسیر حرکت انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته گفت: انقلاب اسلامی ابتدا تا به امروز در مسیر تکامل قرار داشته و این مسیر همواره ادامه خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چه در زمان امام راحل و چه پس از فوت ایشان توانسته‌اند به روز موضوعات را رصد کرده و مطابق با اقتضائات روز، کشور را هدایت کنند و مردم هم اطاعت کردند.

وی افزود: محور و شاخص در حرکت انقلاب، ولایت فقیه بوده و اگر چنین شاخصی وجود نداشت، قطعاً با تغییر هر دولت و روی کار آمدن دولت دیگر با هر سلیقه و تفکری قطعا انقلاب با بن‌بست‌های جدی روبه‌رو می‌‎شد. لذا در نظام اسلامی محور، ولایت است و اساس تصمیم‌گیری‌های ولایت هم مبتنی بر عدالت، حکمت و ارزش‌های اخلاقی و دینی است

رعایت انصاف در تحلیل حرکت انقلاب اسلامی 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی همچون حرکت دینی و الهی است که پس از گذشت سال‌ها همچنان رو به جلو پیش می‌رود و پیشرفت‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف برای کشور رقم زده است.

محمودی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی از جهاتی برخی امور را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: همانطور که انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد، باید مسئولان تلاش کنند تا در زمینه اقتصادی مشکلات را مرتفع تا انقلاب در این رابطه حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با تأکید بر رعایت انصاف در تحلیل‌ها، بیان کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم مشاهده خواهیم کرد که ایران امروز با ایران چهار دهه گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست و در حال حاضر در حوزه‌های پزشکی، هوافضا، نانوفناوری و هسته‌ای و غیره به سطح بالایی از پیشرفت دست پیدا کرده‌ایم و این سیر تکاملی کاملاً محسوس است.

خشم دشمن از تداوم سیر تکاملی انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به خشم دشمن از ادامه حرکت تکاملی و پیشرفت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: چون دشمن از تفکر انقلاب اسلامی آسیب دیده، در تلاش است از طریق نفوذ فکری و فرهنگی بر جامعه ایران به تفکر انقلاب اسلامی آسیب وارد کند و بر این باور است اگر مانع حرکت تکاملی انقلاب اسلامی نشود وجود و ماهیتش نابود خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه آینده ایران اسلامی به شرط پایبندی به ارزش‌های ولایت و منویات ولایت فقیه روشن است، تأکید کرد: جهاد تبیین مهمترین و کارآمدترین روش برای تشریح دستاوردهای انقلاب و آشنا کردن مردم با خدمات نظام اسلامی است. مهمترین اشکال این است که همه ظرفیت‌ها در جهاد تبیین کنار یکدیگر قرار ندارند و لذا ضروری است رسانه‌های داخلی و صاحبان قلم جدی‌تر ورود کنند و مدیران و مسئولان در میدان حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

روشنگری جوانان با جهاد تبیین

وی ادامه داد: به باور من از طریق جهاد تبیین می‌توان برای جوانان به خوبی روشنگری کرد تا در با شناخت دقیق واقعیت در انتخاب راه به خوبی تصمیم‌گیری کنند.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، در مسیر پیش روی انقلاب اسلامی باید از تفرقه، دفع حداکثری و کنار زدن تفکرات و سلایق مختلف حذر کرد و با هر کسی که به وحدت و جذب حداکثری آسیب وارد می‌کند باید مقابله شود.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha