تشدید تجاوزات نژادپرستانه اسرائیل با سراسیمگی در برابر عملیات‌های استشهادی
کد خبر: 4118061
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
با تحولات فلسطین

تشدید تجاوزات نژادپرستانه اسرائیل با سراسیمگی در برابر عملیات‌های استشهادی

مصوبات شب گذشته کابینه نتانیاهو علیه فلسطینیان در قدس و کرانه باختری، تقدیر تل‌آویو از ابراز همدردی برخی حکام عرب در پی عملیات استشهادی قدس و شهادت یک فلسطینی دیگر از جمله تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی که از عملیات شهادت‌طلبانه و صاعقه‌وار جوان فلسطینی علیه شهرک‌نشینان در قدس اشغالی سراسیمه و وحشت زده شده، تصمیم‌هایی را علیه فلسطینیان تصویب کرده است.

در عملیات تیراندازی شامگاه جمعه، 7 بهمن خیری علقم، جوان فلسطینی در قدس اشغالی به سمت شهرک‌نشینان صهیونیست، هشت شهرک‌نشین به هلاکت رسیده و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

شورای امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی

شورای امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی در نشست شامگاه شنبه خود موضوع پلمب هر چه سریع‌تر منزل خیری علقم عامل عملیات استشهادی قدس  و  همچنین توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را تصویب کرد تا ساخت واحدهای مسکونی و تسلط بر زمین‌های بیشتری از فلسطینیان را افزایش دهد.

در این شورا همچنین مقرر شده که از خانواده‌های عاملان عملیات‌های استشهادی سلب هویت و همچنین بیمه خانواده‌های شهدای فلسطینی هم لغو شود.

شورای امنیتی کابینه نتانیاهو همچنین اعطای مجوز به حمل سلاح هزاران صهیونیست را هم تصویب کرده است.

در این نشست همچنین مصوب شد که دایره بازداشت‌ها در کرانه باختری و قدس گسترش یابد.

در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه، 9 بهمن ۶۰ فلسطینی را در قدس اشغالی و چند شهر کرانه باختری بازداشت کرده است. پس از عملیات استشهادی جمعه‌ شب در قدس اشغالی، نیز پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت ۴۲ فلسطینی خبر داده بود.

 نظامیان صهیونیست شب گذشته به دستور مقامات سیاسی منزل خیری علقم، عامل عملیات استشهادی قدس در منطقه الطور در قدس شرقی را پلمب کردند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز منزل یک خانواده دیگر فلسطینی در قدس اشغالی را هم در تصمیمی غیرمنتظره و جلوی چشم اعضای این خانواده تخریب کردند.

شهادت جوان فلسطینی

از سوی دیگر کرم علی سلمان، جوان 18 ساله فلسطینی سحرگاه امروز به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در شرق قلقیلیه در کرانه باختری به شهادت رسید.

مصوبات نژادپرستانه کابینه نتانیاهو علیه فلسطینیان تا تقدیر اسرائیل از سازشگران عرب

نگهبان شهرک کدومیم به ادعای اینکه این جوان قصد ورود به شهرک و انجام تیراندازی داشته به او حمله کرده است.

پاسخ مقاومت

نیروهای سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در نابلس هم شامگاه شنبه، 8 بهمن چندین پست ایست و بازرسی نظامیان اشغالگر را به تلافی قتل عام جنین به رگبار بستند.

نیروهای سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در نابلس

رژیم صهیونیستی آماری از تلفات احتمالی از بین نیروهایش در این حمله منتشر نکرده است.

رام الله: اسرائیل به دنبال مصادره بحران داخلی خود است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان، مصوبات کابینه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه قدس را محکوم کرده و آن را نقض بزرگ قانون بین‌المللی و توافقنامه‌های ژنو و مجازات جمعی در امتداد سیاست‌های رژیم اشغالگر برای ضربه زدن به موجودیت فلسطینی‌ها در قدس و خالی کردن این شهر از ساکنان اصلی خود خواند.

این نهاد از کابینه رژیم اشغالگر خواست مسئولیت کامل و مستقیم تشدید تجاوز و تخلفات و جرایم علیه ملت فلسطین را عهده‌دار شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در پاسخ به تصمیم‌های کابینه نتانیاهو تأکید کرد این اقدامات و تصمیم‌ها آشکارا بیانگر بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی است که می‌خواهد آن را به داخل فلسطین صادر کند و از همین رو دست به مجازات‌های نژادپرستی جمعی علیه ملت فلسطین می‌زند.

این منبع تأکید کرد که تصمیمات کابینه نتانیاهو منعکس کننده ذهنیت استعماری نژادپرستانه و استکباری مبتنی بر منطق زور و تشدید حملات کنونی اسرائیل در صحنه درگیری است که به مثابه ریختن بنزین بر آتش درگیری و به عنوان مقدمه‌ای برای منفجر کردن کل صحنه درگیری است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از جامعه بین المللی و دولت آمریکا خواست مواضع و شعارها و گفتارهای خود را به عمل و ساز و کارهای الزام آوری تبدیل کند که رژیم صهیونیستی را وادار به توقف همه رفتارهای یکجانبه و غیرقانونی کند.

نتانیاهو درصدد آرام کردن افکار عمومی جامعه صهیونیستی

محمد الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی و رئیس دایره سیاسی این جنبش هم با تأکید بر اینکه ملت فلسطین در برابر تجاوز اسرائیل تسلیم نمی‌شود و آماده رویارویی با آن در همه شهرهای فلسطینی است، گفت: تصمیم به مسلح کردن شهرک‌نشینان کرانه باختری و قدس فلسطینیان را دچار ترس نمی‌کند. این تصمیم‌های کابینه نتانیاهو با هدف آرام کردن افکار عمومی جامعه صهیونیستی است.

محمد الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی

الهندی از ملت فلسطین خواست برای دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین در اوج آمادگی باشند و افزود: وقتی مقاومت آرام بگیرد، اسرائیل دست به تخریب و عملیات‌های تروریستی بیش تری علیه ملت ما می‌زند.

در همین حال گروه‌های مقاومت فلسطین امروز یکشنبه به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که هر گونه تعرض به اسرای فلسطینی پیامدهایی را در داخل و خارج زندان‌ها خواهد داشت.

هر تعرض به اسرای فلسطینی در داخل و خارج زندان پاسخ داده می‎شود

این روزها اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد حمله وحشیانه نیروهای صهیونیست قرار گرفته‌اند. اداره زندان‌ها علاوه بر اقدام برای جابجایی اسرا و جدا کردن آنها از یکدیگر با حمله به سلول‌ها اسباب و وسایل آنها را تخریب کرده و از فرستادن اسرای بیمار به درمانگاه خودداری می‌کنند.

در بیانیه گروه‌های فلسطینی آمده است این اقدامات سرکوبگرانه تجاوزی تروریستی و فاشیستی و نژادپرستانه و تلاشی بدخواهانه برای منحرف کردن نگاه‌ها از شکست مفتضحانه‌ای است که عملیات استشهادی قدس برای اسرائیل رقم زد.

تقدیر اسرائیل از همدردی سازشگران عرب

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی به دلیل ابراز همدردی با تل‌آویو در خصوص عملیات استشهادی روز جمعه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی قدردانی کرد.

 کوهن به تمام هیئت‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در جهان هم دستور داده است که از سران همه کشورها بخواهند در برابر اقدامات تحریک‌آمیز سازمان‌ها و تشکیلات خودگردان فلسطین بایستند.

یورش به مسجد الاقصی

از سوی دیگر جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست امروز یکشنبه با پشتیبانی نظامیان اشغالگر وارد مسجد الاقصی شدند.

مصوبات نژادپرستانه کابینه نتانیاهو علیه فلسطینیان تا تقدیر اسرائیل از سازشگران عرب

آنها پس از گشت‌زنی‌های تحریک آمیز و انجام آداب تلمودی از باب المغاربه خارج شدند.

انتهای پیام
captcha