پایان کار جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی در مالزی + عکس
کد خبر: 4118433
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

پایان کار جشنواره بین‌المللی هنرهای قرآنی در مالزی + عکس

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو در مالزی که از ۳۰ دی ماه در مرکز چاپ و نشر قرآن بنیاد رستو واقع در پوتراجایا میزبان هنرمندانی از کشورهای مختلف بود، عصر امروز، 10 بهمن به وقت محلی با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

پایان کار جشنواره بین‌المللی قرآنی در مالزی + عکس

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی به همت تعدادی از نهادهای مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شد و به مدت 11 روز تا 10بهمن میزبان عموم بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان و خانواده‌ها بود.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با قرائت دعا آغاز شد، معاون نخست‌وزیر مالزی، رئیس بنیاد قرآنی رستو، شیخ احمد عیسی معصراوی، شیخ‌القراء مصر، کریمی، رایزن فرهنگی ایران و هنرمندان اعزامی از ایران به این رویداد حضور داشتند.

عبداللطیف میراسا، رئیس بنیاد قرآنی رستو در مالزی طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور هنرمندان در این رویداد درباره تاریخچه تأسیس بنیاد رستو توضیحاتی را ارائه و تصریح کرد: هدف از برپایی این جشنواره فرهنگی هنری، تعمیق رابطه عموم مردم با قرآن و انس هرچه بیشتر خانواده‌ها با این کتاب آسمانی بوده است.

این جشنواره دارای بخش‌های مختلف نمایشگاهی از جمله نمایشگاه آثار تاریخی مربوط به پیامبر اعظم(ص) و صحابه، پرده‌ کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و آثار هنری هنرمندان مختل عراقی، ترکی و ایرانی از جمله تابلوهای مینیاتور، نقاشی‌خط، خوشنویسی و انگشترهای هنری دارای حکاکی قرآنی بود.

مسئول غرفه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی و خبرنگار اعزامی ایکنا در طول ایام برپایی نمایشگاه علاوه بر تشریح دستاوردهای قرآنی این سازمان برای بازدیدکنندگان، گزارش‌هایی از غرفه نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان سایر کشورهای حاضر در نمایشگاه تهیه کرد که در طول ایام برپایی این رویداد بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha