محرومیت بسکتبالیست محجبه از بازی در فرانسه
کد خبر: 4118903
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

محرومیت بسکتبالیست محجبه از بازی در فرانسه

یک بازیکن زن مسلمان باشگاه بسکتبال در فرانسه به دلیل داشتن حجاب بر خلاف قوانین بین‌المللی، از حضور در مسابقات داخل کشورش محروم ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، یک داور فرانسوی، سلیماتا سیلا از باشگاه بسکتبال اوبِرویلیه (Aubervilliers) را به دلیل داشتن حجاب از شرکت در مسابقاتی که در شهر اسکاودین شمال فرانسه برگزار شده است، محروم کرد.

روزنامه فرانسوی پاریزین(Le Parisien) فاش کرد که داور مسابقه قبل از یکی از مسابقات اصرار داشت که سیلا به دلیل حجابش روی نیمکت بماند و وارد بازی نشود.

سیلا به روزنامه فرانسوی گفت که پس از این تصمیم داور احساس کرده که به او توهین شده و مورد حقارت قرار گرفته است، بخصوص که برای حضور در این مسابقات تمرین و تلاش زیادی کرده بود تا با هم‌تیمی‌هایش در مسابقه پیروز شود.

سباستین ماری سنت، رئیس باشگاه بسکتبال Aubervilliers  در اظهاراتی خبری تأیید کرد که اسلیماتا سیلا یکی از ستون‌های تیم محسوب می‌شود و نمی‌توان باور کرد که مسئولان مانع از بازی او شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی بسکتبال در سال 2017 پس از بررسی‌هایی که  از سپتامبر 2014 و پس از انصراف و خروج تیم بانوان قطر از بازی‌های آسیایی آغاز شد، تصمیم گرفت به بازیکنان زن اجازه دهد در مسابقات با حجاب باشند.

فدراسیون بسکتبال فرانسه و فدراسیون فوتبال فرانسه تنها دو نهاد ورزشی هستند که حجاب را در مسابقات خود ممنوع می‌کنند.

انتهای پیام
captcha