اخراج نخستین نماینده زن محجبه از کمیته کنگره آمریکا
کد خبر: 4119333
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷

اخراج نخستین نماینده زن محجبه از کمیته کنگره آمریکا

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا امروز پنجشنبه به اخراج ایلهان عمر،نخستین نماینده زن محجبه از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی رأی دادند

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری خواه از ماه‌ها پیش به دنبال اخراج این نماینده زن مسلمان از کمیته امور خارجی مجلس بود.

پیش‌نویس اخراج ایلهان عمر از این کمیته با 218 رأی موافق جمهوری‌خواهان در برابر 211 رأی مخالف دموکرات‌ها تصویب شد.

در این پیش‌نویس آمده بود که دنیا کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را صدای کنگره در مسائل مهم ملی و بین‌المللی می‌داند، اما عمر با مواضع خود صلاحیتش برای حضور در این کمیته را از دست داده است.

ماکس میلر که یک نماینده یهودی مجلس نمایندگان آمریکا است برای اخراج ایلهان عمر او را مورد هجمه‌های شدید قرار داده بود.

ایلهان عمر که پناهنده‌ای از سومالی و یکی از دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا است قبل از این رأی‌گیری از خودش دفاع کرد. او گفت: «این ایده وجود دارد که اگر شما مهاجر باشید یا اهل جای خاصی از دنیا باشید یا مسلمان باشید و یا رنگ پوست معینی داشته باشید در مظان اتهام قرار دارید.»

وی اضافه کرد: «بسیار خوب، من مسلمانم، مهاجرم و جالب آنکه اهل آفریقا هستم. آیا کسی هم از اینکه من نشانه گرفته شده‌ام شگفت‌زده می‌شود؟ برای کسی مایه شگفتی است که من برای سخن گفتن درباره سیاست خارجی آمریکا بی‌ارزش قلمداد شوم؟»

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در واشنگتن در واکنش به این موضوع به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که ایلهان عمر یک نماینده بسیار محترم عضو کنگره است.

وی تصریح کرد: اخراج او از کمیته روابط خارجی مجلس اقدام ناعادلانه دیگر جمهوریخواهان علیه یک عضو دموکرات است که در مقابل خدمتگزاری به مردم آمریکا مانع ایجاد می کند.

انتهای پیام
captcha