پیشنهاد قانون مبارزه با اسلام‌هراسی در کنگره آمریکا
کد خبر: 4130174
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

پیشنهاد قانون مبارزه با اسلام‌هراسی در کنگره آمریکا

نماینده مسلمان کنگره آمریکا از پیشنهاد طرح جدیدی برای مبارزه با اسلام‌هراسی در کنگره خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه اوراسیا دلی، ایلهان عمر، نماینده مسلمان آمریکا از ارائه طرح جدیدی برای مبارزه با اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان به منظور بررسی آن در مجلس نمایندگان و رأی‌گیری درباره آن خبر داد.

این نماینده مجلس امروز در نشستی خبری در مقابل ساختمان کنگره گفت: با شروع ماه مبارک رمضان، باید مجدداً تأکید کنیم که افراد با مذاهب مختلف باید حق عبادت بدون ترس را داشته باشند.

ایلهان عمر توضیح داد که این طرح جدید به مناسبت چهارمین سالگرد حمله یک مرد مسلح به مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند در اواسط مارس 2019 که منجر به کشته شدن 51 نفر شد، ارائه شده است.

به نوشته صفحه ایلهان عمر در وب‌سایت کنگره، این طرح تحت نظارت 20 نماینده دیگر از نمایندگان حزب دمکرات در مجلس نمایندگان ارائه خواهد شد.

در این کنفرانس مطبوعاتی رشیده طلیب، نماینده مسلمان فلسطینی‌تبار کنگره، سخنان ایلهان عمر در مورد نیاز به وضع قانونی برای مقابله با افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا را تأیید کرد.

از زمان حملات 11 سپتامبر 2001، آمریکا شاهد افزایش قابل توجه اسلام‌هراسی بوده است و تعداد جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha