اجرای مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی با 2 تغییر
کد خبر: 4119877
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
احمد اسفندیاری خبر داد:

اجرای مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی با 2 تغییر

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی از دو تغییر در برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن این سازمان نسبت به ادوار قبل خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی با 2 تغییر

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن از سوی این سازمان به طور سالیانه گفت: این مسابقات دارای 24 دوره سابقه است و امسال بیست و چهارمین دوره این رویداد فرهنگی و دینی را در روزهای آینده برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در بیست و چهارمین دوره شاهد دو رویکرد متفاوت نسبت به ادوار گذشته خواهیم بود، افزود: یکی از تغییرات این دوره از مسابقات اضافه شدن بخش خانواده‌های کارکنان شامل همسران و فرزندان کارکنان تأمین اجتماعی است. بر همین اساس بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان برپا می‌شود.

اسفندیاری در دومین رویکرد این مسابقات را برگزاری آن از سوی دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی عنوان و اظهار کرد: امسال و در بیست و چهارمین دوره شرکت‌های تابعه و مأموریتی سازمان را ملزم به برگزاری مسابقات قرآن کرده‌ایم تا این مسابقات را برای کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار کنند، بنابر این در این دوره شاهد برگزاری مسابقات در شرکت‌هایی مانند بانک رفاه، شرکت‌های تابعه شستا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مأموریتیِ سازمان خواهیم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در مورد مراحل این مسابقات بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نهایی و بین‌دستگاهی برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی مسابقات در سازمان تأمین اجتماعی طی روزهای 17 و 18 بهمن‌ماه به صورت استانی و در استان‌ها برپا خواهد شد. در ادامه نفرات برتر این مرحله به مرحله نهایی مسابقات راه می‌یابند.

وی اظهار کرد: مرحله نهایی مسابقات سازمان تأمین اجتماعی طی روزهای یکم تا پنجم اسفندماه در استان هرمزگان برگزار می‌شود. بر اساس برآورد همکاران من در معاونت فرهنگی و اجتماعی در مرحله نهایی مسابقات سازمان تأمین اجتماعی حدود 300 نفر در شش رشته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

اسفندیاری گفت: همانطور که اشاره شد در سال‌های گذشته مسابقات فقط در بخش کارکنان برگزار می‌شد و لذا مرحله نهایی با حضور تعداد کمتری از شرکت‌کنندگان همراه بود، امسال اما با توجه به افزودن بخش همسران و فرزندان تعداد راه‌یافتگان به مرحله نهایی افزایش پیدا کرده است. همکارانم در معاونت فرهنگی در حال بررسی هستند تا اگر برای سال آینده تعداد شرکت‌کنندگان در بخش خانواده کارکنان افزایش داشته باشد، مسابقات آن را به صورت مستقل برگزار کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی کشور در مورد رشته‌های این دوره از مسابقات نیز بیان کرد:‌ این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، اذان، نهج‌البلاغه و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود. سه رشته اذان، نهج‌البلاغه و حفظ جزء پنج قرآن تنها در مرحله مقدماتی برپا خواهد شد.

وی در پایان در مورد جزئیات مرحله بین دستگاهی نیز بیان کرد: مرحله بین دستگاهی نیز با حضور نفرات برتر دستگاه‌ها برگزار می‌شود. تلاش خواهد شد تا این مرحله نیز اواخر اسفندماه در مشهد مقدس برگزار شود.

انتهای پیام
captcha