ملت فلسطین از مقاومت خود تا اخراج کامل اشغالگران دست برنمی‌دارد
کد خبر: 4120183
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
گروه‌های فلسطینی:

ملت فلسطین از مقاومت خود تا اخراج کامل اشغالگران دست برنمی‌دارد

گروه‌های مقاومت فلسطین در پی جنایت امروز نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن پنج فلسطینی در شهر اریحا در کرانه باختری تاکید کردند که پاسخ به این جنایت بی درنگ خواهد بود و ملت فلسطین از مقاومت خود تا اخراج کامل اشغالگران دست برنمی‌دارد

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در یورش امروز ارتش این رژیم به شهر اریحا در کرانه باختری دست‌کم پنج فلسطینی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرد که در این هجوم صهیونیست‌ها پنج جوان فلسطینی بین 21 تا 28 سال به شهادت رسیدند و سه شهروند فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شدند که حالشان وخیم است.

ارتش اسرائیل ادعا می‌کند که یک تیم هفت نفره فلسطینی قصد انجام عملیات مقاومتی در نزدیکی یکی از رستوران‌های شهر اریحا داشتند و از همین رو به آنها حمله کرده است.


طارق عزالدین، سخنگوی اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی از کرانه باختری در واکنش به جنایت رژیم اشغالگر در اریحا گفت که اشغالگرانی که از زمان اشغال سرزمین فلسطین دست از کشتار، تخریب و تروریسم برنداشتند، جز زبان زور نمی‌فهمند و ملت فلسطین زنده است و از مقاومت خود تا اخراج کامل اشغالگران دست برنمی‌دارد.

شهادت 5 فلسطینی و عضویت عامل آتش سوزی مسجد فلسطینیان در کنست/اماده

حازم قاسم، سخنگوی حماس هم تأکید کرد که جنایت اسرائیل در عقبه جبر اریحا بنزین بر آتش انقلاب بزرگ جوانان انقلابی فلسطین است و ملت و مقاومت فلسطین هرگز در پاسخ به این جنایت درنگ نخواهند کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین و کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز تأکید کردند که این جرایم مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین برای مقابله با دشمن صهیونیستی را بیشتر می‌کند و این دشمن بهای جرایم خود را خواهد داد.

زوی سوکوت، شهرک‌نشینی که به ارتکاب جنایات مستمر علیه فلسطینی‌ها شهرت دارد، فردا به عنوان عضو کنست رژیم صهیونیستی وارد کنست می‌شود و سوگند یاد می‌کند. وی از حزب صهیونیسم دینی تحت رهبری بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است.

شهادت 5 فلسطینی و عضویت عامل آتش سوزی مسجد فلسطینیان در کنست/اماده

قانون کنست به هر عضوی از آن که وزیر می‌شود، این امکان را می‌دهد که با توجه به آرایی که در لیست حزبی به دست آورده است، سمت خود را در کنست به نفع یکی دیگر از اعضای حزب خود رها کند.

سوکوت شخصیتی شناخته شده بین شهرک‌نشینان صهیونیست و از مؤسسان شماری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین است، وی نخستین فعالیت تروریستی خود علیه فلسطینیان را در سال 2009 مرتکب شده که مسجدی در یکی از روستاهای فلسطینی را در نزدیکی سلفیت به آتش کشید.

سوکوت سپس به دلیل این جرم خود بازداشت شد؛ اما به بهانه نبود ادله کافی علیه او آزاد شد. او به عنوان نخستین رئیس یک باند سری شهرک‌نشینان شناخته می‌شود که مسجدی در کرانه باختری را آتش کشید.

سوکوت که به دلیل حملاتش علیه فلسطینیان مدتی تحت تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی هم بوده است طی سال‌های اخیر به یک فعال راست‌گرای سیاسی تبدیل شده و از لیست صهیونیسم دینی در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی شرکت کرد.

 

انتهای پیام
captcha