مسلمانان و تقویت گردشگری حلال در کره جنوبی
کد خبر: 4120340
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

مسلمانان و تقویت گردشگری حلال در کره جنوبی

حضور گردشگران مسلمان از کشورهای جنوب شرق آسیا در کره جنوبی باعث شده که کمبود گردشگران چینی که بخش عمده از گردشگران ورودی به این کشور را تشکیل می‌دادند، به چشم نیاید.

به گزارش ایکنا به نقل از The Chosun Ilbo، منطقه تجاری میونگ-دونگ در سئول یکی از مناطقی است که تحت تأثیر حضور گردشگران مسلمان قرار گرفته است.

یک فروشنده خیابانی 43 ساله در میونگ-دونگ که تابلوی حلال را روی دکه‌اش گذاشته است، می‌گوید: من این تابلو را به دلیل افزایش شدید تعداد بازدیدکنندگان از آسیای جنوب شرقی نصب کردم، زیرا مسلمانان زیادی در اندونزی و مالزی هستند.

برخی فروشگاه‌ها حتی کارکنان مسلمان را استخدام کرده‌اند. مردی اهل ازبکستان که از پاییز گذشته به صورت نیمه وقت در یک غرفه کبابی کار می‌کند، گفت: اگر غذای حلال بفروشم، مشتریان مسلمان بیشتری می‌آیند.

تابلوهای دیگر غرفه‌های غذای خیابانی به زبان تایلندی و ویتنامی هستند.

حدود 2 میلیون گردشگر در سال گذشته از کره جنوبی بازدید کردند که در مقایسه با 14.43 میلیون نفر قبل از همه گیری ویروس کرونا در سال 2019 کاهش را نشان می‌داد. نسبت گردشگران چینی هم از 33.9 درصد به 3.3 درصد کاهش یافت. اما گردشگران آسیای جنوب شرقی آسیا از 13.1 درصد به 26.7 درصد افزایش یافت؛ زیرا کشورهای آنجا عمدتاً به حالت عادی بازگشتند در حالی که چین در قرنطینه باقی ماند.

برخی رستوران‌ها در اینستاگرام معروف شده‌اند. یکی از اندونزیایی ها که اواخر ماه گذشته از یک رستوران معروف حلال دیدن کرد، گفت: من با تماشای سریال‌های کره‌ای به کره جنوبی علاقه‌مند شدم. وقتی برای اولین بار به اینجا آمدم نگران غذا بودم، اما وقتی دیدم غذای حلال وجود دارد، خیالم راحت شد.

مغازه‌داران هم در حال تطبیق خود با وضعیت جدید هستند. «مین چائه-وون» که در یک فروشگاه لوازم آرایشی کار می‌کند، گفت: ما روزانه حدود 30 مشتری داریم و 70 تا 80 درصد از آنها از آسیای جنوب شرقی هستند.

«چوی چانگ سو» 23 ساله که لباس می‌فروشد، هم تصریح کرد: قبل از همه‌گیری، بیشتر مشتریان چینی بودند، اما اکنون بیش از نیمی از مشتریان، از آسیای جنوب شرقی هستند.

«لی کانگ سو»، رئیس فدراسیون بازرگانان در میونگ-دونگ، در مورد حضور این گردشگران گفت: حضور این گردشگران تأثیرات زیادی در کسب و کارها گذاشته است تا جایی که بعضی از صاحبان فروشگاه‌ها اکنون می‌توانند تایلندی و اندونزیایی صحبت کنند.

انتهای پیام
captcha