قرآن خواندن کودک سوری از زیر آوار زلزله + فیلم
کد خبر: 4120641
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

قرآن خواندن کودک سوری از زیر آوار زلزله + فیلم

ماندن 40 ساعت در زیر آوار نیز نتوانست اراده «شام» دختربچه سوری در حومه ادلب را در هم بشکند، و وی در حین نجات از سوی گروه‌های نجات همچنان در حال قرائت قرآن کریم بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شام، دختربچه سوری در شهر آرمناز واقع در حومه ادلب، پس از ماندن قریب به 40 ساعت در زیر آوار همچنان روحیه خود را حفظ کرده و در حین نجات از سوی گروه‌های نجات نیز همچنان به قرائت قرآن ادامه می‌داد.

در ویدئویی که در شبکه الجزیره انتشار یافته است، این دختربچه در حال خواندن قرآن است و می‌گوید من تجوید قرآن را می‌دانم اما وقتی مریض هستم برایم دشوار است.  

شام در بیمارستان درباره لحظه وقوع زلزله و حبس در زیر آوار می‌گوید: وقتی‌ زلزله شروع شد، با صدای مادرش از خواب بیدار شدند با این حال زمانی برای فرار نیافتند و سقف خانه بر روی آنها آوار شد. به گفته شام او و خواهرانش پیش از ریزش آوار در حال خواندن قرآن بوده‌اند.

شام یکی از هزاران نفری است که بر اثر زلزله‌ای که جنوب ترکیه و شمال سوریه را به بزرگی ۷.۷ ریشتر و ساعاتی بعد با بزرگی ۷.۶ ریشتر و ده‌ها پس‌لرزه به وقوع پیوست، در زیر آوار مانده‌اند.

بر اساس اطلاعات رسمی، تعداد تلفات زمین‌لرزه ویرانگر روز سه‌شنبه ترکیه و سوریه به بیش از 7100 نفر افزایش یافت، در حالی که نیروهای امدادی همچنان در جستجوی بازماندگانی هستند که زیر آوار مانده‌اند.

به گفته مقامات مسئول بر اثر این زلزله تاکنون که 5434 نفر در ترکیه و 1712 نفر در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha