اختصاص کمک‌‌های نقدی مسجد انگلیسی برای زلزله‌زدگان
کد خبر: 4120756
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

اختصاص کمک‌‌های نقدی مسجد انگلیسی برای زلزله‌زدگان

مسجد گرین لین شهر بیرمنگهام انگلستان جمع‌آوری کمک‌های نقدی را برای زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Birmingham Mail، براساس اعلام این مسجد، گروهی از مسجد گرین لین با مشارکت خیریه امداد اسلامی(Islamic Relife) در حال حاضر در شمال سوریه و ترکیه در حال کار است.

مسجد گرین لین از مردم درخواست کرده که کمک‌های مالی و اقلام مورد نیاز را برای کمک به زلزله‌زدگان به این مسجد اهدا کنند.

مقامات مسجد می‌گویند که کمک‌های مالی 50 پوندی برای لوازم پزشکی و کمک‌های 80 پوندی برای کمک‌هزینه نقدی یک خانواده آسیب‌دیده و کمک 168 پوندی جهت تهیه سرپناه برای دو خانواده اختصاص خواهد یافت.

مسجد گرین لین از جمله مساجدی است که به دلیل کمک‌های خیریه خود در سطح بریتانیا مشهور است. از جمله تأسیس بانک غذا و همکاری با خیریه‌هایی مانند امداد اسلامی برای کمک به آسیب‌دیدگان حوادث مختلف در جهان.

در آمریکا هم کمک‌های مالی به چهار سازمانی که مستقیماً به مردم زلزله زده خدمت می‌کنند ارسال می‌شود: امداد اسلامی ایالات متحده آمریکا (Islamic Relief USA)، بنیاد زکات (Zakat Foundation)، بنیاد جامعه پزشکی سوریه آمریکایی (the Syrian American Medical Society) و رأفت بدون محدودیت(Mercy Without Limits).

زلزله روز دوشنبه در ترکیه و سوریه تاکنون خسارات و تلفات جانی بسیار زیادی به همراه داشته است.

وزیر بهداشت ترکیه خبر داده تعداد جان باختگان زلزله روز دوشنبه به ۱۶۵۱ نفر و مصدومین به ۱۱۱۱۹ نفر افزایش یافته است. این زلزله در سوریه هم تاکنون 911 نفر کشته و 2426 مصدوم داشته است.

انتهای پیام
captcha