برگزاری اختتامیه بیست و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن در قاهره
کد خبر: 4120915
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

برگزاری اختتامیه بیست و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن در قاهره

مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر اوقاف مصر برگزار و پس از اهدای جوایز از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، برنامه‌های مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ابتدا با تلاوت شیخ ماهر محمد عبد النبی الفرماوی آغاز و سپس به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر با تقدیر از برگزیدگان این مسابقات تأکید کرد: آنچه این دوره از بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی را از دوره‌های قبل متمایز می‌کند نزدیکی امتیازات شرکت‌کنندگان به همدیگر است؛ به شکلی که تفاوت بین برنده مقام اول و پنجم تنها یک امتیاز است. این امر نشان‌دهنده رقابت شدید و شیوه دقیق اختصاص امتیازات است.

وزیر اوقاف مصر خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات برنده هستند و باید همواره در حفظ قرآن کریم کوشید.

وی تأکید کرد: در آینده شاهد عنایت بی‌سابقه به قرآن و اهل آن خواهیم بود.

به گفته محمد مختار جمعه، هماهنگی‌های لازم در رسانه‌های ملی مصر برای استفاده از مهارت‌های برگزیدگان این مسابقات به ویژه در زمینه تلاوت‌های خارجی صورت خواهد گرفت.

وی در مراسم اختتامیه و توزیع جوایز بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در یکی از هتل‌های قاهره برگزار شد، افزود: همه ما در خدمت قرآن کریم هستیم.

۱۰۸ شرکت‌کننده از ۵۸ کشور جهان شامل ۳۳ کشور آفریقایی در این مسابقه حضور داشتند و هفت داور از ۷ کشور مصر، چاد، اردن، فلسطین، عربستان سعودی، سودان و عمان، داوری این مسابقات را بر عهده داشتند و جوایزی به مبلغ ۲ میلیون پوند مصری نیز برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است. این مسابقات در هشت رشته برگزار شد

«ماهر محمد عبدالنبی فرماوی» نفر اول در رشته حفظ قرآن و درک معانی همراه با حسن صوت از مصر برنده جایزه ۲۵۰ هزار پوندی شد و مقام دوم به «عبدالله عزالدین عبدالرحمن» از سودان رسید که برنده جایزه ۱۵۰ هزار پوندی شد.

برندگان جایزه رشته دوم یعنی خانواده قرآنی متشکل از ۳ نفر حافظ کل قرآن کریم «احمد الزیات، صالح الزیات و خانم الزیات» از یک خانواده مصری بودند که موفق به کسب جایزه ۳۰۰ هزار پوندی شدند.

برنده جایزه رشته سوم حفظ قرآن کریم با تفسیر و کاربردهای علوم قرآن کریم، «محمد احمد عبدالغنی دغیدی» از مصر بود که جایزه‌ای به مبلغ ۲۰۰ هزار پوند به وی اختصاص یافت.

جایزه رشته چهارم در زمینه «حفظ قرآن کریم با هفت روایت» به حماده محمد السید خطاب از مصر رسید.

نمایندگان مصر جایزه اول ساید پنج رشته باقی مانده را نیز از آن خود کردند.

انتهای پیام
captcha