فرمان عفو رهبری تبلور آیه 159 سوره «آل عمران» و براساس راهبرد جذب حداکثری بود + صوت
کد خبر: 4122103
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
حجت‌الاسلام تویسرکانی:

فرمان عفو رهبری تبلور آیه 159 سوره «آل عمران» و براساس راهبرد جذب حداکثری بود + صوت

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه فرمان عفو رهبر معظم انقلاب تبلور آیه 159 سوره «آل عمران» بود، گفت: این عفو براساس راهبرد جذب حداکثری اتفاق افتاد و به همین دلیل دشمنان را عصبانی کرده است زیرا این اقدام را پایانی بر آتش‌افروزی‌ها و فتنه‌گری‌های خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نسبت فرمان عفو رهبر معظم انقلاب با حکمرانی قرآنی گفت: قرآن مجید قانون اساسی انقلاب اسلامی است و از جمله اصولی که قرآن برای مدیریت الهی بر جامعه انسانی تأکید دارد، عفو، گذشت و بخشودگی نسبت به خطاکاران است. خداوند در آیه 159 سوره آل عمران خطاب به رسول اکرم (ص) بعد از شکست مسلمانان در جنگ احد می‌فرماید: « فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ» و رهبر معظم انقلاب این عفو را به خوبی براساس این آیه نورانی قرآن برگزیدند و قطعا این عفو و بخشودگی باعث استحکام درونی نظام و ناکامی دشمن می‌شود.

وی افزود: در واقع از آنجا که این عفو براساس راهبرد جذب حداکثری اتفاق افتاده، آثار و برکات فراوانی برای کشور دارد و می‌بینیم که دشمنان انقلاب از این عفو گسترده بسیار عصبانی و ناراحت هستند چون آن را پایانی بر آتش‌افروزی‌ها و فتنه‌گری‌های خود می‌دانند و رهبر معظم انقلاب با این تدبیر چشم فتنه را کور کردند و جامعه را برای یک حرکت جدید با انگیزه و انرژی بیشتری آماده ساختند.


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام تویسرکانی درباره نمایش عقلانیت در حکمرانی دینی با این عفو گسترده گفت: بررسی جریانات 4 ماه گذشته نشان می‌دهد مجموعه نظام تحت امر رهبر معظم انقلاب با معترضان و اغتشاشگران برخورد مسالمت‌‌آمیزی داشتند و نیروهای بسیجی، سپاهی و فراجا با دست خالی و تا جای ممکن بدون دست بردن به سلاح آشوب‌ها و اغتشاشات را کنترل ‌کردند و در مسیر خواست دشمن برای ایجاد کشته‌های فراوان گام برنداشتند.

عصبانیت دشمن از اقدامات وحدت‌آفرین

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: در این قضایا حدود 100 نفر از مدافعان امنیت مظلومانه و دست خالی به شهادت رسیدند. نظام این هزینه گزاف و سنگین را پرداخت کرد تا دشمن ناکام مانده و انقلاب اسلامی به مسیر پیشرفت و تعالی خودش بهتر ادامه دهد. در واقع تدبیر این بود آنچه که دشمن می‌خواهد نباید انجام شود و همه می‌دانیم خواست دشمن برادرکشی، جنگ داخلی و اشاعه خشونت و نفرت بود و با لطف خدا، تدبیر مقام معظم رهبری و صبر عجیب نیروهای انقلابی موفق به مدیریت این آشوب‌ها و اغتشاش تا به پایان رساندن آن شدیم.

وی یادآور شد: براساس آیات نورانی قرآن دشمنان اسلام از هرگونه اقدام وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش ناراحت و عصبانی می‌شوند و قطعا چنین عفو گسترده‌ای یأس دشمنان را در پی خواهد داشت هرچند از آنها انتظار نداریم که به برکات چنین تدبیری اعتراف کنند.

مسئولان سعه صدر رهبر انقلاب را سرلوحه کار قرار دهند

حجت‌الاسلام تویسرکانی درباره ضرورت تداوم تدبیر رهبری در سایر دستگاه‌ها و نهادها برای تعمیق وحدت و انسجام ملی گفت: انتظار از مدیران و مسئولان نظام در قوای مختلف این است که همین سعه صدر رهبر معظم انقلاب را مبنای کار خود قرار دهند و خدای ناکرده با تنگ نظری، هیجانات بی‌مبنا و رفتارهای خودسرانه، اقداماتی انجام ندهند که حلاوت فرمان رهبری و آثار و برکات آن خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: همه مسئولان در این زمینه مانند سایر زمینه‌ها باید به الگو، اسوه و علمدار انقلاب نگاه کرده و براساس تدبیر ایشان عمل کنند. وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند کسانی که به من توهین کردند یا عکس من را پاره کردند ببخشید، این نشان از یک شرح صدر آسمانی دارد و این شرح صدر باید در رفتارهای مسئولان متبلور شود تا آثار این دستور عفو در گوشه گوشه کشور دیده شود.

فرمان عفو؛ مصداق «اشداء علی الکفار رحماء بینهم»

حجت‌الاسلام تویسرکانی این فرمان رهبر معظم انقلاب را مصداق بارز «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» خواند و گفت: در حقیقت عفو رهبری نشان داد که ایشان معترضان را همان «بینهم» می‌دانند. اگر به یاد داشته باشید سردار سلامی، فرمانده کل سپاه، در بحبوحه اغتشاشات در سخنانی بیان کرد که این نوجوانان و جوانان خرمشهرهای ما هستند و ما تمام خرمشهرهای خود را از دست دشمن پس می‌گیریم و با همین نوجوانان و جوانان به سراغ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهیم رفت. این بیانگر آن است که این تدبیر رهبر انقلاب و نظام از همان ابتدا بود که به تدریج و مرحله مرحله در حال اجرایی شدن بود تا به نقطه عفو گسترده اخیر رسید.

کد

وی در پایان اظهار کرد: در واقع این تدبیر یک‌شبه یا در اثر برخی حوادث اتفاق نیفتاد و سیاست و راهبرد اصولی رهبر معظم انقلاب بود که در این نقطه به اوج خود رسید که نشان از قدرت و توانمندی نظام در عبور از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین بحران‌ها داشت و ضمن شکست جنگ تمام‌عیار ترکیبی دشمن و دنباله‌های رسانه‌ای آن، بار دیگر غلط بودن محاسبات دشمنان را از تخمین قدرت و ظرفیت نظام و میزان وفاداری و پایبندی قاطبه ملت ایران به آرمان‌های انقلاب علیرغم همه گلایه‌ها از وضعیت معیشتی و اقتصادی، ثابت کرد و حال می‌بینیم امروز آنها بدون اینکه طرفی از فشارهای فزاینده خود در این چند ماه بگیرند، می‌خواهند به شرایط ماقبل اغتشاشات برگردند.

انتهای پیام
captcha