انتشار کتاب سرگذشت 50 مسلمان سیاه‌پوست در آمریکا
کد خبر: 4122647
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

انتشار کتاب سرگذشت 50 مسلمان سیاه‌پوست در آمریکا

کتاب جدیدی با محوریت سرگذشت 50 مسلمان سیاه‌پوست آمریکا منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از WDET، این کتاب با عنوان «رد پای آنها؛ حکایت تجربیات اجتماعی و اعتقادی 50 مسلمان پیر سیاه‌پوست» منتشر شده و مجموعه‌ای از تاریخ شفاهی، مقالات و مصاحبه‌های مسلمانان کهنسال و برجسته در جامعه آفریقایی آمریکایی است. بسیاری از این افراد اهل دیتروید هستند.

زرینه الامین (Zarinah El-Amin)، بنیانگذار انتشارات بوک پاور، می‌گوید که این کتاب نماد تمرین یادگیری از بزرگان است.

الامین گفت: هر یک از بزرگان ما کوهی از تجربه و دانش هستند. قدیم‌ها می‌آمدی و به معنای واقعی کلمه پای صحبت بزرگترهایت می‌نشستی و به حکایات آن‌ها گوش می‌دادی و تجربه کسب می‌کردی و آن‌ها درباره چیزهای مختلف زندگی به تو نصیحت می‌کردند.

الامین به دلیل از دست دادن مادرش به خاطر سرطان متوجه شود که ثبت مجموعه‌ای از روایات افراد مسن در جامعه مهم است. پدرش، عبدالله الامین، امام جماعت مسجد و مرکز اسلامی دیترویت نیز از او خواست تا با او و دوستانش مصاحبه کند.

الامین با آلیسا پرکینز، دانشیار دانشگاه میشیگان غربی همکاری کرد. زمانی که الامین پروژه خود را آغاز کرد، پرکینز برای جمع‌آوری تاریخ شفاهی دیترویدی‌ها کار می‌کرد. آن‌ها تصمیم گرفتند تلاش‌‌های خود را برای جمع‌آوری تجربیات و سرگذشت 50 نفر ادغام کنند.

این کتاب موضوعاتی مانند جامعه اسلامی(متشکل از سازمان‌های اسلامی آمریکا)، جنبش‌های تحت رهبری زنان و مساجد دیترویت را پوشش می‌دهد. سایر موضوعات مربوط به کارآفرینی، سازمان‌ها و جنبش‌های فرهنگی است.

نویسندگان کتاب قرار است در تاریخ 5 مارس (14 اسفند) در مرکز اسلامی دیتروید از این اثر رونمایی کنند.

انتهای پیام
captcha