تجلیل از فعالان همایش رویش‌های قرآنی انقلاب در جشن مبعث + عکس
کد خبر: 4122901
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

تجلیل از فعالان همایش رویش‌های قرآنی انقلاب در جشن مبعث + عکس

مراسم جشن عید مبعث و تجلیل از فعالان همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی از سوی مهد قرآن میاندوآب برگزار شد.

همایش رویش‌های قرآنی انقلاببه گزارش ایکنا، همزمان با سالروز عید مبعث پیامبر اعظم(ص) مراسم جشن و تجلیل از فعالان همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی، ۲۹ بهمن‌ماه در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان میاندوآب با حضور مسئولان شهرستان، جامعه قرآنی شهر، فرهنگیان، دانش‌آموزان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب در مراسم جشن عید مبعث در میاندوآب اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام، برای تکمیل مکارم اخلاق مبعوث شده و بشریت و دنیا را متحول ساختند.

وی با بیان اینکه رحمت برای جهانیان، ویژگی نبی مکرم اسلام(ص) است، افزود: پیامبر(ص) مایه رحمت برای جهان و جهانیان هستند. بعثت، مهم‏ترین و بزرگترین مسئله‏‌ای است که در طول تاریخ بشریت، اتفاق افتاده و دنیا را متحول ساخته است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) بهترین اسوه و الگو برای همه زنان و مردان عالم است، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) بهترین و کامل‌ترین الگو برای بشریت در تمام ابعاد است.

امام جمعه میاندوآب همچنین با تجلیل از دست‌اندرکاران همایش رویش‌های قرآنی در میاندوآب اظهار کرد: کسانی که می‌گویند جامعه به طرف بی‌دینی حرکت می‌کند نگاهی به حضور گسترده مردم در این همایش داشته باشند. آذربایجان همیشه پشتیبان نظام و ولایت و انقلاب اسلامی بوده و این را در صحنه‌های مختلف نشان داده است.

همچنین در این مراسم مهدی عباس‌نژاد، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت میاندوآب با تبریک عید مبعث و سالروز بعثت حضرت محمد(ص) گفت: این روز، روز میلاد قرآن و آغاز نزول قرآن است.

وی افزود: بنا به گفته امام(ره)، کتاب انقلاب ما قرآن است، اگر قرار است جامعه‌ای زیر و رو شود یا در جامعه‌ای انقلابی اتفاق بیفتد و نظام شاهنشاهی برود، غیر از قرآن هیچ چیز دیگر این توانایی را نداشت که نظام طاغوت را زمین بزند و بخاطر همین بود که وقتی امام(ره) تبعید می‌شد قرآن و مفاتیح‌الجنان به همراه داشتند، یعنی حضرت امام با این قرآن توانست جامعه را تغییر دهد. اگر بنابر این است که شهر ما متحول شود، بدون قرآنی شدنی نیست و امیدواریم روزی برسد که تمام خانه‌های شهر ما تبدیل به مهد قرآن شود.

وی با تأکید بر اینکه قرآن و ولایت محور وحدت ماست، تصریح کرد: شعار ما القرآن یجمعناست و در سالروز میلاد امیرالمؤمنین(ع)، حضور عظیم مردم ولایت‌مدار و قرآنی میاندوآب، این را نشان داد.

انتهای پیام
captcha