برگزاری همایش رویش‌های قرآنی انقلاب در میاندوآب + عکس
کد خبر: 4120596
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

برگزاری همایش رویش‌های قرآنی انقلاب در میاندوآب + عکس

همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در میاندوآب با حضور جمعی از مسئولان و قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد.

همایش رویش‌های قرآنی انقلاببه گزارش ایکنا، همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در میاندوآب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و با حضور  قاریان ممتاز و بین‌المللی در مصلای امام خمینی(ره) میاندوآب برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در این همایش طی سخنانی گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی عزت، استقلال و آزادی است که خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی آن را به ملت ایران هدیه کرد و ایام‌الله فرصتی برای یادآوری نعمت‌های الهی بوده و به این واسطه می‌توان مسیر حق را از باطل تشخیص داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: بنابر منویات مقام معظم رهبری و تأکید قرآن کریم باید این ایام گرامی داشته شود، چرا که هدایت امت اسلامی ایران را از ظلمات به نور رقم زد.

وی گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی عزت و آزادی است که خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی آن را به ملت ایران هدیه داد.

قریشی با اشاره به آیاتی از قرآن تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، ملت ایران اسلامی را از دست استعمار و استکبار و رژیم استبدادی پهلوی با رهبری حضرت امام خمینی(ره) نجات داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمانی که دنیا به دو ابرقدرت شرق و غرب تبدیل می‌شد، یک معجزه بود و اکنون ۴۴ سال است که ایران اسلامی استکبار جهانی را به چالش کشیده است.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت شرق (شوروی سابق) از بین رفت و اکنون نیز غرب رو به اضمحلال و نابودی است و باید نسل جدید نیز از اهمیت این ایام‌الله آشنا شوند.

قریشی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی مدیریت ایران در دست استکبار بود و مسئولان کشور نیز اختیاری برای اداره کشور نداشتند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی‌(ره) با رهبری انقلاب اسلامی، معادلات را تغییر داده و به مردم ایران عزت و اقتدار بخشیدند.

وی همچنین با اشاره به تأثیر قدرت ایران در معادلات سیاسی جهان اظهار کرد: چند سال پیش رئیس‌جمهور وقت آمریکا نامه‌ای را از طریق نخست وزیر ژاپن به مقام معظم رهبری فرستاد که معظم‌له به آن گوش نداده و پوزه استکبار را به زمین مالید. ایران اسلامی برای ایستادن در برابر استکبار و دست نشانده‌های آن هزینه می‌پردازد و آن هم ارزشمند است.

وی با تأکید بر شناخت ابعاد مختلف انقلاب اسلامی از سوی نسل جوان گفت: قبل از انقلاب اسلامی پزشکان خارجی در ایران طبابت می‌کردند ولی اکنون از ۵۰ کشور برای درمان به ایران می‌آیند.

وی در ادامه با تأکید بر احترام به پدر و مادر بنا به سفارش خدای متعال در قرآن اظهار کرد: انسان در برابر والدین خود مانند یک مشت خاک است و باید همیشه احترام پدر و مادر به ویژه در دوران پیری را نگهداشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هر کسی با قرآن نباشد فقیر محض است، افزود: در آخرت نیز قرآن کریم ضامن آن‌هایی خواهد بود که در دنیا برای قرآن هزینه و سرمایه‌گذاری و از آن تبعیت کرده‌اند.

قریشی افزود: قرآن در روز قیامت مانع عذاب جهنم برای مسلمانان خواهد بود و رحمت الهی مانند باران بر انسان نازل خواهد شد.

وی با اشاره به اهانت به قرآن کریم توسط دشمنان گفت: در کجا سوزاندن قرآن کار درستی است که اکنون به بهانه آزادی بیان این کار را انجام می‌دهند در حالی که اینها نشان از وحشت آنان از عظمت قرآن و نشانه جهالت آنان است.

انتهای پیام
captcha