ضرورت کار تربیتی برای اقامه نماز در مدارس اردبیل
کد خبر: 4122995
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

ضرورت کار تربیتی برای اقامه نماز در مدارس اردبیل

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با بیان اینکه کار تربیتی برای اقامه نماز باید از مدارس آغاز شود، افزود: معلمان برای دانش‌آموزان بهترین الگو هستند و درصدد هستیم از ظرفیت آنان بهره‌گیری کنیم.

الله شکر عبدی مدیرستاد اقامه نماز اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، ۳۰ بهمن‌ماه، در دوره آموزشی نماز ویژه مربیان پرورشی و دبیران دین و زندگی پایه هشتم در اردبیل اظهار کرد: معلمان و مربیان الگوهای شاخص برای دانش‌آموزان هستند و این مسئله وظیفه آنها را نسبت به یادگیری مسائل دینی سنگین‌تر می‌کند و کار تربیتی برای اقامه نماز باید از مدارس آغاز شود و معلمان برای دانش‌آموزان بهترین الگو هستند.

این مقام مسئول اعلام کرد: مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است و همکاری والدین با معلمان موجب گرایش بهتر دانش‌آموزان به آموزه‌های دینی به ویژه اقامه نماز می‌شود و برگزاری نماز جماعت در بین دانش‌آموزان از دیگر مشوق‌هایی است که می‌تواند زمینه گسترش آموزه‌های دینی در بین دانش‌آموزان شود.

عبدی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در اقامه نماز موفق عمل کنیم بایستی همه نهادهای مسئول آموزشی و فرهنگی در این مسئله همکاری داشته باشند تا زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنیم.

وی افزود: اشتیاق دانش‌آموزان برای عمل به فرایض دینی بالاست اما نیازمند هدایت و راهنمایی و تشویق هستند تا بتوانند این آموزه‌ها را انجام دهند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل یادآور شد: آموزش اقامه نماز یکی از پایه امر به معروف است که در قرآن کریم به آن تاکید شده است و معلمان باید در این زمینه پیشگام باشند.

انتهای پیام
captcha