اختتامیه پانزدهمین سوگواره ملی «مهر محرم» در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4123153
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

اختتامیه پانزدهمین سوگواره ملی «مهر محرم» در سمنان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی سوگواره ملی مهر محرم از برگزاری آیین اختتامیه پانزدهمین سوگواره ملی و هشتمین مسابقه بین‌المللی «مهر محرم» در سمنان خبر داد.

ارسالی// برگزاری اختتامیه پانزدهمین سوگواره ملی و هشتمین مسابقه بین‌المللی «مهر محرم» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، میثم قدس‌پور، دبیر اجرایی سوگواره ملی مهر محرم، عصر روز گذشته، 30 بهمن در جمع خبرنگاران از اختتامیه پانزدهمین سوگواره ملی و هشتمین مسابقه بین‌المللی مهر محرم در اول اسفند خبر داد.

وی ادامه داد: پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم با موضوع آئین‌ها و نمادهای هیئات خانگی (هر خانه یک حسینیه)، حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، پرچم‌های محرم و سیاه‌پوش کردن فضا و نوحه‌سرایی کودکان، نوجوانان و مداحان بوده است.

قدس‌پور تعزیه‌خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا، آئین‌ها و سنتهای عزاداری محرم در اقصی نقاط شهرها و روستاهای ایران، مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا شامل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی توسط عزاداران حسینی، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌ها و خیمه‌های مجازی، ایده‌های نو و خلاقانه عزاداری در ماههای محرم و صفر را از دیگر موضوعات این سوگواره برشمرد.

دبیر اجرایی سوگواره ملی مهر محرم با اشاره به اینکه مقاومت و صبر عاشورایی در زمینه  مادران شهدا به تأسی از حضرت زینب(س)، دفاع مقدس(جانبازان، آزادگان و ایثارگران)، مدافعین حرم شهید سلیمانی، جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و کمک مومنانه و همدلی حسینی در بخشهای رزمایش ملی مواسات (حب حسینی عامل مودت و کمک مؤمنانه)، نذر ماسک، نذر ارزاق را از دیگر ویژگیهای این سوگواره دانست و افزود: فعالیت‌های جهادی، خادمین حسینی، فعالیت موکب‌های حسینی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عاشورا ، معرفت و بصیرت، نماز و عاشورا، دشمن‌شناسی و عاشورا، سواد رسانه‌ای و عاشورا (نقش تحریف وقایع در عاشورا) و نیز درس‌های عاشورا برای نسل امروز از جمله درس‌های راهبردی زیارت عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر ازدیگر موضوعات بوده است.

وی با بیان اینکه این مراسم روز دوشنبه ساعت ۱۸ در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار خواهد شد، متذکر شد: در این روز با حضور مسئولان استانی و ملی برگزیدگان ملی و بین‌المللی پانزدهمین سوگواره ملی و هشتمین مسابقه بین‌المللی مهر محرم بخش فیلم و عکس سوگواره ملت امام حسین(ع) تقدیر می‌شوند.

دبیر اجرایی سوگواره ملی مهر محرم برپایی نمایشگاه‌های عکس منتخبان هیئت داوران از ایران و تعدادی از کشورهای جهان اسلام از بخش‌های جانبی این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha