آغاز ثبت‌نام آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با امکان حضور اتباع خارجی
کد خبر: 4123716
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

آغاز ثبت‌نام آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با امکان حضور اتباع خارجی

ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به همت معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد.

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از سه‌شنبه ۲ اسفندماه آغاز و تا سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

حافظانی که قصد دارند در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت کنند، می‌توانند طی بازه زمانی دو هفته‌ای تعیین شده جهت انجام فرایند ثبت به بخش طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.ir مراجعه کنند.

حسین تقی‌پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تغییراتی در آیین‌نامه طرح صورت گرفته است که لازم و ضروری است حافظان محترم قرآن کریم این آیین‌نامه را به دقت مطالعه کنند.

وی اظهار کرد: در هجدهمین دوره ارزیابی، برای اولین‌بار ثبت‌نام از اتباع خارجی صورت می‌گیرد و اتباع خارجی که قصد شرکت در این آزمون و استفاده از امتیازات مدارک تخصصی را دارند، می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

تقی‌پور همچنین افزود: طلاب علوم دینی اهل سنت نیز می‌توانند در صورت دارا بودن مدارک رسمی از شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ـ که جزئیات آن در آئین‌نامه مشخص شده، همانند طلاب اهل تشیع ـ از معافیت‌های پیش‌بینی شده در هر یک از مراحل این آزمون‌ها بهره‌مند شوند. ثبت‌نام این دوره تمدید نخواهد شد و حافظان گرامی لازم است حتماً بر اساس جدول زمانبندی اقدام کنند. آزمون مرحله اول این دوره نیز ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی و مزایای دیگر برخوردار شوند.

آغاز ثبت نام هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن / امکان ثبت نام اتباع خارجی برای اولین‌بار

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نرگس محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۰۹:۵۷
0
0
میخوام که به مسابقه قرآن جزه ۳۰ شکت کنم
نرگس محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ۰۹:۵۸
0
0
میخوام که به مسابقه قرآن جزه ۳۰ شرکت کنم
captcha