تجربه دیجیتالی موزه هنر اسلامی برلین + فيلم
کد خبر: 4124167
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

تجربه دیجیتالی موزه هنر اسلامی برلین + فيلم

پورتال آنلاین جدید موزه هنر اسلامی برلین اولین پلتفرم دیجیتالی در جهان به زبان آلمانی است که فرهنگ‌های اسلامی را به شیو‌ه‌ای خلاقانه و سرگرم‌کننده ارائه می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Qantara، این وب‌سایت در گزارشی به پلتفرم دیجیتال موزه هنرهای اسلامی پرگامون برلین پرداخته و نوشته است: این موزه که در بخش بالایی موزه پرگامون قرار دارد، با نام هنر اسلامی مطرح است و اولین پلت‌فرم آنلاین بوده که مطالبی را در مورد فرهنگ‌های اسلامی به زبان آلمانی، انگلیسی و عربی به شیوه‌ای اصولی و سرگرم‌کننده ارائه می‌کند.

پلتفرم هنر اسلامی از فضا و زمان عبور می‌کند؛ از سایت حفاری سامرا در عراق گرفته تا مجموعه فرش در موزه برلین، گنبد الحمرا در زمان اوج فرهنگ اسلامی در اندلس، مرمت یک گلدان براق تقریباً هزار ساله از کاشان در ایران و حلب قرن هفدهم.

این پلتفرم بصری جذاب و آکادمیک، دیده شدن کثرت فرهنگی جهان اسلام را ارتقا می‌دهد. استفاده از اشیا، داستان‌ها و موسیقی نشان می‌دهد که هنر و تاریخ فرهنگی تنها در بستر تنوع، تغییر، مهاجرت و مبادله قابل تصور و ارتباط است.

این پلتفرم که از نوامبر 2022 آنلاین بوده در چهار بخش در حال فعالیت است. در بخش داستان‌ها، بازدیدکنندگان از کشف تا ارزیابی آکادمیک به اشیا و حکایت‌های آن‌ها دسترسی چندرسانه‌ای دارند.

همچنین تورهای 360 درجه دسترسی چند رسانه‌ای به طیف وسیعی از موضوعات را تسهیل می‌کند.

در کتابخانه رسانه‌ای، ویدئوها، تصاویر، فایل‌های صوتی و انتشارات الکترونیکی داستان‌های مربوط به مجموعه‌ها و پروژه‌های موزه بیان و بینش‌های شخصی در مورد کار کارکنان موزه ارائه می‌شود.

همچنین ماژول Digital Learning مجموعه‌ای از مطالب و مجموعه‌های آموزشی را ارائه می‌دهد، مانند مجموعه «موسیقی متعلق به چه کسی است» که ایده‌هایی را در مورد موضوع فرافرهنگ‌گرایی و تعیین مرزها ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha