تأکید بر اتحاد زیر پرچم قرآن در جشنواره کربلا + عکس
کد خبر: 4125045
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

تأکید بر اتحاد زیر پرچم قرآن در جشنواره کربلا + عکس

شانزدهمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی «بهار شهادت» کربلا شب گذشته، 8 اسفندماه در آستان مقدس حسینی در کربلا پایان یافت و در مراسم اختتامیه بر اتحاد مسلمانان زیر پرچم قرآن و عترت تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آستان حسینی، این دوره از جشنواره به مناسبت اعیاد شعبانیه با شعار «امام حسین(ع) در وجدان ملت‌ها» از 5 اسفند با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی در کربلا آغاز شد و شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی بود.

حسن رشید العبایجی، دبیرکل آستان مقدس حسینی طی سخنانی در مراسم اختتامیه جشنواره گفت: هدف از این جشنواره نشر فرهنگ همکاری و همیاری به ملت‌های درگیر بلایای طبیعی، کشتار و سوء استفاده از سوی گروه‌های تروریستی با لباس دین است.

وی افزود: ما به ندای مرجعیت عالی عراق در نجف اشرف(آیت‌الله سیستانی) در حمایت از ملت‌های سوریه و ترکیه در زلزله‌ای که قربانیان زیادی در پی داشت و بسیاری از افراد را یتیم و منازل زیادی را تخریب کرد، لبیک گفتیم و در همین راستا جمع زیادی از مؤمنان از سازمان‌های دینی به ویژه آستان حسینی هزاران تُن اقلام مختلف به این کشورها ارسال کردند.

العبایجی با تأکید بر ضرورت حفظ دین در برابر جریان‌های منحرف تصریح کرد: ما باید با جریان‌های فرهنگی و فکری منحرف مقابله و هویت فرهنگی خود را حفظ کنیم و بدانیم مهم‌ترین تهاجم، تهاجم فرهنگی منحط و مبتذل علیه ملت‌ها با شعار فرهنگ بدنام جهانی‌شدن است.

وی در پایان بر ضرورت توحید کلمه و اتحاد مسلمانان زیر پرچم قرآن و عترت پیامبر(ص)، از بین‌بردن افراط‌گرایی و تعصب دینی و فکری و احترام متقابل و نشر فرهنگ محبت و همدلی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha