برنامه‌ریزی برای ساماندهی مهارت‌های قرآنی
کد خبر: 4125830
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

برنامه‌ریزی برای ساماندهی مهارت‌های قرآنی

در راستای ساماندهی مهارت‌های قرآنی و استانداردسازی آموزش‌های قرآنی اولین جلسه «کمیته طراحی مشاغل و رشته‌های مهارتی قرآنی» در دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی برگزار شد.

برنامه‌ریزی برای ساماندهی مهارت‌های قرآنی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه کمیته طراحی مشاغل و رشته‌های مهارتی قرآنی در دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم برگزار شد.

این جلسه در راستای ساماندهی مهارت‌های قرآنی و استانداردسازی آموزش‌های قرآنی و در محل دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج برپا شد.

در این جلسه ابعاد مختلف موضوع، دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، پیشینه محتوایی و اجرایی این طرح در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی و ... پرداخته شد.

بر همین اساس مقرر شد از تمام دستگاه‌های مذکور پیشینه مرتبط با مهارت‌های قرآنی و آموزش‌های قرآنی و استانداردهای تعریف شده جمع‌آوری شود.

همچنین در این جلسه رویکرد اصلی در تمام آموزش‌ها، اشتغال‌زایی برای جامعه قرآنی و فعالان این عرصه در سطوح مختلف مهارتی تعیین شد.

از جمله حاضران در این جلسه می‌توان به محمدمهدی عزیززاده، قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، حسین سلیمانی، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن، محمدحسین، مشاور دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha